مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آموزش و پرورش به سمت تحقق اهداف ترسیم شده در چشم انداز 1404 حرکت می کند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین به سمت تحقق اهدافی در حرکت است که برای مدرسه در چشم انداز 1404 ترسیم شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به سمت تحقق اهداف ترسیم شده در چشم انداز 1404 حرکت می کند

احمد ناصری در جلسه کارشناسان حراست ادارات آموزش وپرورش مناطق و نواحی 19 گانه استان که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: شعار سال تحصیلی 98-97با عنوان" مدرسه محوری خلاقیت و نوآوری نظارت و راهبری " با تکیه بر نظم، دانش، اخلاق، تلاش و همت و دین مداری که جزو ساحت های سند تحول بنیادین می باشد، تنظیم شده است.

وی با تاکید بر تقویت مدیریت آموزشگاهی بعنوان اولین و اساسی ترین قدم در تحقق اهداف مدرسه محوری، تصریح کرد: نیاز مالی و تامین نیروی انسانی جزو عواملی است که با مرتفع شدن آن ها می توان گفت مدارس به استقلال رسیده اند و می توانند نقش خود را در نظام تعلیم و تربیت برجسته نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش حراست در برقراری رابطه صمیمانه با فرهنگیان گفت: این نقش می تواند انگیزه فرهنگیان را برای ایفای نقش خود افزایش دهد.

ناصری با عنوان اینکه مدیریت روابط انسانی در سیستم تعلیم و تربیت اثر بخش می باشد، خاطر نشان ساخت: رفتاری اقناعی، احترام آمیز توام با اعتماد و درک متقابل در آموزش و پرورش می تواند تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه حراست به عنوان یک مشاور امین برای مدیران است، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی کارشناسان حراست، اشراف داشتن به مجموعه اطلاعات حوزه ماموریت خود برای شناسایی آسیب های مختل کننده فرایند تعلیم و تربیت می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تحلیل و پیش بینی اطلاعات و تحکیم اطلاعات بین بخشی را نیز از جمله وظایف حوزه حراست عنوان کرد و گفت: در بحث صیانت از حقوق کارکنان، حفاظت از منافع عمومی و جلوگیری از آلوده شدن نیروی انسانی به عنوان سرمایه آموزش و پرورش از دیگر وظایف حساس و مهم حوزه حراست می باشد.

ناصری با عنوان اینکه هر رفتاری که در سازمان صادر می شود یک رفتار سازمانی است اذعان داشت: اگر این رفتار با معیار و فرهنگ سازمانی مطابقت نداشته باشد، در حقیقت فساد اداری ایجاد خواهد شد که رصد، شناسایی و رفع این فساد وظیفه خطیری است که بر دوش حوزه حراست نهاده شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جدید طرح هایی همچون شایسته سالاری، انتخاب و انتصاب مدیران، سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران و ارائه گواهینامه صلاحیت مدیران در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار