مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

صرفه جویی در منابع موجود یک تکلیف اخلاقی و ملی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در شرایط کنونی کشور، صرفه جویی در منابع موجود یک تکلیف اخلاقی و ملی برای دستگاه های دولتی است و این مورد در ارزیابی عملکرد نهادهای دولتی مورد توجه قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۴۴۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
صرفه جویی در منابع موجود یک تکلیف اخلاقی و ملی است

احمد ناصری درجلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ریزی ها، اقدامات و فعالیت های استان بر اساس همین سیاست های ابلاغی صورت گیرد.

وی با تشکر از نواحی و مناطق به جهت ثبت نام بدون چالش دانش آموزان، به پرهیز مدیران مدارس جهت دریافت کمک های مردمی در ایام ثبت نام تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش به واسطه حمایت های مالی و معنوی والدین دانش آموزان می تواند خدمات آموزشی و پرورشی مطلوبی را ارائه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به توجه ویژه به مسایل ایمنی برنامه های اردویی در تعطیلات تابستانی از اولیا خواست از حضور دانش آموزان در اردوهای خارج از آموزش و پرورش پرهیز کنند.

ناصری وضعیت مدارس غیر دولتی استان را خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: در گزارش اخیر سازمان بازرسی وضعیت قابل قبولی برای این مدارس ارائه شده است.

وی همچنین روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفته و خواستار انعکاس موفقیت ها و فعالیت های آموزش و پرورش استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در جلسه ای که با حضور کارشناسان دفتر آموزش و پرورش در سازمان برنامه بودجه برگزارشد, اظهارداشت: پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان اردبیل با لاتر از میانگین کشوری است .

ناصری در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل 1.70درصد آموزش و پرورش کشور را تشکیل می دهد، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اردبیل موفق شده است در دوره ابتدایی 99.23 درصد، دوره متوسطه اول 93.5 درصد و دوره متوسطه دوم 77.5 درصد ، دانش اموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی و متوسطه اول استان اردبیل موفق شده است در بحث پوشش تحصیلی بالاتر از میانگین کشوری عمل کند، تصریح کرد: در فنی و حرفه ای و کاردانش نیز که جزو سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش است از حیث توسعه متوازن استان اردبیل 37.44 درصد از دانش آموزان را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه خاطر نشان ساخت: در استان اردبیل 35 آموزشگاه هیات امنایی فعالیت می کنند و 10 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

به گفته ناصری طبق آخرین ارزیابی های بعمل آمده استان اردبیل از حیث فضاهای آموزشی رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داده است بر این اساس 5.76 متر مربع برای هر دانش آموز در استان فضای آموزشی وجود دارد.

وی با اذعان به اینکه 55 درصد از مدارس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد هستند، گفت: با تامین اعتبارات لازم 25 درصد از مدارس استان مجهز به کلاس های هوشمند می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: آموزش و پرورش استان در اریابی شاخص های عمومی و تخصصی سال 95 رتبه دوم کشوری را کسب کرده و نیز در ارزیابی آموزش و فرهنگی استان هم از رتبه 27 به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است.

در ادامه عدلبند معاون دفتر آموزش و پرورش در سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه استان اردبیل در بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل به نسبت سایر استان های محروم خوب عمل کرده است، گفت: از طریق خرید خدمات آموزشی می توانیم دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در مناطق محروم تحت پوشش قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار