استاندار اردبیل:

واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: به منظور استفاده از ظرفیت زباله در ارتباط با امکان بازیافت پسماند واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۷۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اکبر بهنامجو در جلسه تخصصی بررسی "امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل" اظهار داشت: به منظور استفاده از ظرفیت زباله در ارتباط با امکان بازیافت پسماند واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این که توسعه تکنولوژی در گرو اهمیت به ظرفیت‌های استانی است بیان کرد: با توجه به این که استان اردبیل در تولید بیش از اندازه زباله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است به همین دلیل اهمیت به بازیافت اصولی زباله و استفاده مجدد از پسماند آن برای ما حائز اهمیت است و یک اولویت اساسی است.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت ضرورت استفاده از ظرفیت‌های متخصصان نیز اظهار کرد: تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه باید از شیوه‌های مدرن و به روز استفاده شود که در این زمینه عوامل تهدیدکننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان نیز باید مورد توجه واقع شود.

بهنامجو بیان کرد: حفظ محیط زیست و دفع اصولی زباله نیازمند پیاده‌سازی یک برنامه‌ علمی و عملی مناسب است تا بتوانیم از این طریق شاهد توسعه تکنولوژی در این زمینه باشیم که ایجاد طرح‌های مناسب برای محیط زیست یک اولویت اساسی است که باید برای بی‌خطرسازی پسماند برنامه‌های مناسبی انجام داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: صرفه‌جویی از منابع طبیعی برای تولید محصولات جدیدی با استفاده از فناوری ‌های نوین یک لازمه اساسی است که برای بازیافت زباله باید مورد توجه واقع شود.

بهروز ندایی بیان کرد: اکولوژی صنعتی و ذخیره انرژی برای ایجاد سیستم‌های بازیافت نیازمند برنامه‌ریزی مسنجم است که باید از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه استان در امر حفظ و صیانت از محیط زیست استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار