سالانه 35 میلیارد تومان صرف دفع زباله در اردبیل می شود

اردبیل (پانا) - شهرداراردبیل گفت: سالانه 35 میلیارد تومان از جیب مردم صرف دفع زباله های تولیدی آنها می شود.

کد مطلب: ۸۸۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سالانه 35 میلیارد تومان صرف دفع زباله در اردبیل می شود

حمید لطف اللهیان اظهارداشت: در سه سال گذشته 100 میلیارد تومان به شرکت های خدماتی برای جمع آوری و دفع زباله به صورت نقدی پرداخت شده است .
او بیان کرد: این هزینه ها از خود مردم در قالب های مختلف گرفته می شود و در واقع مردم با تولید زباله بیشتر هزینه های بالاتری را برای این امر می پردازند .
شهرداراردبیل ادامه داد: در صورت کاهش تولید زباله و دفعات جمع آوری زباله شهری از میزان این هزینه کاسته شده و در سایر حوزه های عمرانی و آبادانی شهری صرف می شود .
لطف اللهیان گفت : روزانه 350 تا 400 تن زباله از سطح شهر اردبیل جمع آوری می شود و بر این اساس هر شهروند اردبیلی 600 گرم زباله در روز تولید می کند .
او افزود : در شهرهای بزرگ کشور و در کشورهای توسعه یافته زباله ها به صورت هفتگی و یا سه روز یکبار جمع آوری می شود و هزینه کمتری نیز برای مردم و شهرداری ها به بار می آورد .
شهرداراردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل بیشتر مردم زباله ها را حتی یک روز هم در منزل نگهداری نمی کنند و به محض تولید زباله آن را در فضای بیرون در اختیار شهرداری قرار می دهند .
لطف اللهیان با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای کاهش تولید زباله از مبداء گفت: هیچ دستگاه و یا نهادی به تنهایی نمی تواند در راستای فرهنگ سازی در این خصوص اقدام کند و باید تمامی دستگاه ها و رسانه ها در این امر پیشقدم باشند .
او بیان کرد: سالانه 300 میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی شهرداری هزینه می شود و یک دهم این مبلغ نیز برای پسماند زباله صرف می شود که رقم بسیار بالایی است .
شهرداراردبیل گفت: شهرداری اردبیل آمادگی دارد در راستای نهادینه کردن فرهنگ کاهش تولید زباله 20 درصد از هزینه صرف شده برای جمع آوری زباله را به این حوزه اختصاص دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار