با حضور آیت الله اعرافی صورت گرفت

آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شاهد

قم (پانا)- آغاز سال تحصیلی 97-98 در دبیرستان دخترانه دوره دوم شاهد نجمیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اعرافی برگزار شد

کد مطلب: ۸۵۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سال تحصیلی در دبیرستان شاهد

اولین روز از سال تحصیلی جدید 97-98 و نواخته شدن زنگ نماز جماعت در مدارس استان قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین اعرافی ، امام جمعه استان قم و رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور ، شیخ الاسلام ، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم ، حسینی کاشانی ،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ،حسینی ،مشاور استاندار ، قاسم نیا ، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ، اعلایی ، رئیس خیرین مدرسه ساز استان قم ، خامه یار،رئیس خیرین مدرسه ساز استان قم ، فیض، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 و سایر دبیران اقامه نماز ادارات و دانش آموزان و کادر آموزشی این دبیرستان برگزار شد.
این مراسم در ابتدا با اقامه نماز ظهر و عصر توسط آیت الله اعرافی آغاز شد در ادامه اعرافی ضمن عرض سلام و تبریک اولین روز از آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و حادثه تروریستی اهواز و یاد کردن شهدای این حادثه و زنده نگه داشتن یاد شهدای دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس عنوان کرد : یکی از نکاتی که در روانشناسی بسیار مورد تائید و تاکید قرار گرفته است و در متون دینی و اخلاقی هم مورد قبول لست تصویر انسان از خویشتن است که از نکات کلیدی در رشد و تعالی بشر است زیرا تصویری که فرد از آینده خود می سازد باعث پیشرفت آن شخص در آینده او می شود به همین دلیل از تمامی دانش آموزان تقاضا دارم تا مرقب تصویرهایی که از خود و آینده خود می سازند باشند و از خود تصویرهای شفاف و روشن و متعالی بسازند و آن هارا به خوبی پرورش دهند زیرا اگر نوجوانی در تصویر سازی خود ،تصویر کوچکی بسازد پس به طور حتم در آینده شکست خواهد خورد .
وی در ادامه در اهمیت واژه خود شناسی افزود: در اهمیت این واژه همین بس است که روزی فردی نزد آیت الله بروجردی رفت ، هنگام صحبت آیت الله بروجردی از فرد آن پرسیدند که در آینده می خواهی به چه کسی شبیه باشی ؟ شخص گفت : من برای الگوی خودم در آینده شمارا انتخاب کرده ام و دوست دارم در آینده به شما شبیه باشم .ایشان گفتند : پس بدان به جایی نخواهی رسید زیرا من خود را در جوار امامان معصوم می پنداشتم و در نهایت آیت الله بروجردی شدم پس تو که خود را در کنار من تصور می کنی بدان که به جایی نخواهی رسید.
این داستان به خوبی روایت کر اهنیت تصویر سازی افراد از آینده است ،پس باید بدانیم که به چه قله هایی در آینده می نگریم و اگر قله انتخابی ما قله کوچکی باشد بدانیم که در دامنه توقف خواهیم کرد زیرا این قله ها هستند که محرک انسان ها هستند.
اعرافی در ادامه بر مبنای عبادت عنوان مرد : نباید عبادت را در ظاهری خشک جلوه دهبم زیرا عبادت دارای یک شکل است که محدود است و دارای یک روح بی نهایت است و به طور کلی خود باطن عبادت دارای دو رکن اصلی است که یکی معرفت است که خود شامل خود شناسی و خدا شناسی است و دیگری انگیزه های درونی است و ما امیدواریم که نماز ما بر پایه معرفت و اخلاص استوار شود.
وی از آداب نماز به پنداشتن نماز خود به عنوان آخرین نماز عمرمان اشاره کرد و بیان کرد : اگر تصور کنیم نمازس که میخوانیم نماز آخرمان است با هر نماز یک دنیا از شکوفایی را درون خود خواهیم دید و اگر این تصور را در دیگر عرصه های زندکانی خود نیز اعمال کنیم همانند ارتباط با خانواده ،جامعه ،خانه و ...زندگی ما دگرگون خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در آخر در خصوص هفته دفاع مقدس عنوان کرد : کشوری زنده است که بع گذشته مقاومت و جهاد خود افتخار کن. و کشور ما کشوری است که دورۂ دفاع او از لحاظ جهاد و اسلام میتواند الگو باشد ،بنابر این باید شهدا را در اوج یاد کنیم و ما در استان قم در حوزۂ آموزش و پرورش باید به گونه ای باشیم که در تمام جهان و کشور الگو باشیم و این حواسته و هدف نیازمند این است که آموزش و پرورش پیشگام در حل تمام مشکلات باشد.
در پایان شیخ الاسلام ،مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ،شعار سال را انی احب الصلاة عنوان مرد و از تمام دانش آموزان خواست تا در عرصه شکوفایی مسائل دینی به خصوص نماز ،پیشگام باشند.
/زهرا ماشااللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار