آیت الله اعرافی: حرمت شکنی، علل حساس بودن مردم است

متولیان فرهنگی برای شادی و سرگرمی های حلال در جامعه برنامه ریزی کنند

قم (پانا) - امام جمعه قم گفت: مسئولین بدانند مردم ایران با هر حرمت شکنی که معیار های الهی را زیر پا بگذارد مخالفت می کنند.

کد مطلب: ۸۰۵۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله اعرافی: حرمت شکنی، علل حساس بودن مردم است

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ روایات موثق در منابع اصیل اسلامی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد که جایگاه وارسته او را نشان می دهد.

امام جمعه قم حضرت زهرا (س) را بهترین الگو برای زنان و دختران دانست و خاطرنشان کرد: در زندگانی های ما از طریق اسلام مقوله های زیادی آمده است و این نیز فقط برای گذشته نیست بلکه اکنون نیز باید از آن استفاده کرد و برای استفاده از آن به یک الگو نیاز داریم و هیچ الگویی بهتر از حضرت زهرا(س)نیست.

وی افزود: دختران باید مواظب حجاب خود باشند؛ امروزه با بودن فضای مجازی و وسوسه های آن باید مراقب بود تا اینکه حجاب جایگاه خود را حفظ کند و بهترین الگو برای حجاب زنان حضرت فاطمه زهرا(س) است.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: آفریدگار جهان به تکامل و سعادت مرد و زن توجه دارد و رسول خاتم صلی الله علیه و آله در کنار عطر و نماز، زن را نیز محبوب خویش قلمداد کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای آنکه بدانیم دین مقدس اسلام تا چه اندازه برای زن کرامت قائل شده و به او شخصیت والای انسانی بخشیده است، مناسب است نخست به آیین یهود و مسیحیت و سپس به زمان جاهلیت عرب پیش از اسلام سری بزنیم، و چگونگی نگرش و رفتار آنان با زنان را بررسی کنیم و آن گاه نگاه آسمانی اسلام به زن را جویا شویم.


آیت الله اعرافی در مورد برگزاری جشن های شادی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: اسلام دین شادی است و مسئولان و متولیان فرهنگی باید برای شادی و سرگرمی های حلال در جامعه برنامه ریزی کنند.
وی عنوان کرد: مراجع و حوزه‌ها در خصوص حرمت شکنی و زیرپاگذاشتن ارزش های الهی حساس هستند نباید برنامه های شاد با بی حرمتی همراه باشد.

ریس جامعة‌ المصطفی(ص) با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران خاطرنشان کرد: آن ها قبل و بعد از سفر به ایران حرف های بسیار نامربوطی به مسئولان ما زدند و مسئولان ما نیز به خوبی جواب آنها را دادند؛ مسئولین فرانسه در برجام امتحان بدی داده اند و ما در نقاط مختلف شاهد عهد شکنی آنان بوده ایم.
امام جمعه قم در مورد روابط خارجی و دیپلماسی توضیح داد: این روابط دارای اهمیت است اما ملت و دولت در برابر مواضع زشت و پلید قاطعانه ایستادگی می کند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت:دشمن امروز هم سخن از قدرت موشکی و دفاعی ایران می زند این چیزی نیست که ملت بپذیرد مسئولان نیز باید قاطع ایستادگی کنند و نباید منفعل باشیم دوره بزن در رو و دخالت های بی جا تمام شد و امروز با سد مقاومت اسلامی و رهبری مواجه اند.

/ علی باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار