زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی طنین انداز شد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی: موفقیتی برای دانش آموز رقم می خورد که تکیه گاه آن نماز باشد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: نمازخانه و کتابخانه مدارس تا پایان سالتحصیلی تجهیز می شوند

تبریز(پانا)- همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ، زنگ نماز به صورت پایلوت استانی در دبیرستان عفتیه ناحیه 4 تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان به صدا در آمد.

کد مطلب: ۸۵۶۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی: موفقیتی برای دانش آموز رقم می خورد که تکیه گاه آن نماز باشد

زنگ نماز با هدف نهادینه شدن فرهنگ نمازخوانی در بین دانش آموزان امروز همزمان در تمام مدارس استان و به صورت پایلوت در مدرسه عفتیه ناحیه 4 تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین به صدا درآمد.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در آیین افتتاح نمازخانه مدرسه عفتیه و آیین زنگ نماز مدارس ضمن ابراز خوشحالی نسبت به شروع سالتحصیلی جدید، ورود این عزیزان را به حوزه درس و بحث و تحصیل در علوم را تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند" نماز ستون دین است"، منظورشان نمازی است که تمام اعضا و جوارح انسان متوجه خدا باشد و صرفا برای ادای تکلیف خوانده نشود.

وی با اشاره به اینکه نماز فرادی و جماعت هردو باید با خضوع و خشوع خوانده شود، تاکید کرد: باید در نمازها اذکاری که بیان می کنیم کاملا متوجه خدا باشیم و این نماز می تواند انسان را از زشتی و پلیدی نجات دهد.

حجت الاسلام آل هاشم متذکر شد: کسی که در دنیا نیکی کند ولی اهل نماز نباشد کاری بیهوده و پوچ انجام داده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان شد: آموزش و پرورش از نظر حضور دانش ـآموزان با سطح بالایی از نمازگزار روبه رو است و دانش آموزان عزیز متوجه باشند که هر کاری نتیجه بخش است که تکیه گاه آن نماز باشد.

وی در پایان نقش معاونت پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش را و همچنین همکاری اولیا و خیرین در امر ترویج نماز و تربیت اسلامی در کنار اموزش را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: تهذیب و تزکیه همیشه قبل از تعلیم بوده و بنابراین باید نسبت به اصلاح اخلاق دانش آموزان مبادرت جدی بورزید.

نمازخانه و کتابخانه مدارس آذربایجان شرقی تا پایان سالتحصیلی 98-97 تجهیز می شوند

جعفر پاشایی در این آیین خاطر نشان شد: در دو سال گذشته طرحی با نام نهضت نمازخانه سازی مدارس در استان به همت دستگاه تعلیم و تربیت کلید خورد که در این دو سال یک هزار و 602 نمازخانه مدرسه ای احداث، نوسازی و تجهیز شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: این نمازخانه ها با کمترین منابع دولتی و با کمک خیرین و منابع درون سازمانی مرمت، تعمیر و احداث شده و تحویل مدارس داده شد.

وی برای سالتحصیلی جدید دو موضوع تجهیز کتابخانه مدارس و نمازخانه های مدارس را در دوره اول و دوره دوم متوسطه متعهد شد و ابراز داشت: آموزش و پرورش استان تمام اقدامات در حوزه پرورشی را در راستای منویات نماینده ولی فقیه در استان پیش بینی و جاری و ساری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار