استاندار خراسان شمالی:

علم با زیاد مطالعه کردن بدست نمی آید مگر اینکه با تقوی الهی همراه باشد

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان شمالی در شروع سال تحصیلی ضمن تبریک این ایام به دانش آموزان گفت :قدر این فرصت ها را بدانید تا در آینده هم خودتان وهم شهر وکشورتان به وجود شما افتخار کرده واحساس سر افرازی نمایید .

کد مطلب: ۸۵۶۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
علم با زیاد مطالعه کردن بدست نمی آید مگر اینکه با تقوی الهی همراه باشد

صبح امروز زنگ مهر و مقاومت در مدارس خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و دانش آموزان سراسر استان نواخته شد.

محمدرضا خباز ، استاندار خراسان شمالی در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا بجنورد اظهار کرد:فرصت مانند ابر بهاری از سر ما می گذرد، قدر فرصت های عمر و جوانی را ارزشمند بدانید .

خباز عنوان کرد:علم با زیاد مطالعه کردن بدست نمی آید مگر اینکه با تقوی الهی همراه باشد، وی افزود امروز شرایط برای تحصیل، مناسب است و دانش آموزان باید از این فرصت استفاده کنند، معلمان در مدارس باید تزکیه را بر تعلیم مقدم بدانند و آن را در میان دانش آموزان ترویج دهند. هر چه بیشتر محترم بشمارید ، علم آموزی خودش یک عبادت است .علم و دین توامان همانند دوبال پرنده است .یک پرنده با یک بال پرواز نمی کند و با رعایت فرائض الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات می توانیم بدست بیاوریم .

استاندار خراسان شمالی افزود: زمانی، توجه به دین و اعتقادات نه تنها برجسته نبود بلکه امر منفی بود. اما امروز دانش آموزان متدین، ارزشی و معتقد در دل و قلب مسئولان جای دارند و جامعه جایگاه ویژه ای برای آنان قائل است.

وی در پایان در مورد مقام بالا و شامخ معلمین عنوان کرد ::خداوند متعال و ملائکه مقرب الهی، حتی مورچه در داخل لانه اش و ماهی درون دریا درود می فرستد به معلمی که تزکیه را برهمه چیز مقدم می دانند و تمام وقت و عمر خود را خالصانه برای رضای خدا در خدمت دانش آموزان قرار میدهند .

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این آیین با بیان اینکه معلمی تنها یک شغل نیست گفت: معلمی، توفیقی برای انتقال دانایی، توانایی و مهارت به دیگران است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به نقش زنان در جامعه اظهار داشت: امروز دختران ما با الگو قرار دادن زینب کبری(س) در مدارس علم، خردمندی و دیانت را فرا می گیرند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این آیین گفت: 165 هزار دانش آموز استان در بیش از هشت هزار کلاس درس حاضر شده و سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند.

عباس سعیدی اظهار داشت: در این استان، 650 هزار نفر مخاطب برنامه های آموزش و پرورش هستند و این ظرفیت خوبی برای سایر ارگان ها است.

بر اساس این گزارش، آیین زنگ مهر و مقاومت در مدرسه صدرا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار