«عروس مرده» تیم برتون در گالری رج اکران می‌شود

تهران (پانا) – فیلم سینمایی انیمیشن «عروس مرده» از فیلم‌های محبوب کودکان و بزرگسالان ساخته تیم برتون در باشگاه فیلم گالری رج به نمایش درمی‌آید.

کد مطلب: ۸۵۵۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
«عروس مرده» تیم برتون در گالری رج اکران می‌شود

فیلم انیمیشن «عروس مرده» محصول سال ۲۰۰۵ میلادی فیلمی به کارگردانی تیم برتون و صداپیشگی جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، دنی الفمن و امیلی واتسون است که روایتی از دنیای زندگان و مردگان را تعریف می‌کند. دنیای بی‌روح زندگان که در آن رنگ‌ها مرده و انسان‌ها بیمار و رنجورند و دچار روزمرگی و تزویرند و در عوض در دنیای مردگان همه شاد و مهربانند و محیطی با رنگ‌های شاد دارند و بر خلاف زندگان در حال عشق ورزیدنند. علی‌رغم فضای تاریک و تلخی موجود در جهان داستانی این پویانمایی، نکوهش تزویر و شرارت از نقاط قوت آن به شمار می‌آید.

در بین آثار فانتزی تیم برتون «عروس مرده» یکی از بهترین آثار اوست. برتون در این انیمیشن ساختارشکن است و همین قاعده را به دنیای رویایی کودکان و ترس آن‌ها آورده و همه چیز را در یک اثر موزیکال به شکلی دیگر به تصویر می‌کشد. منتقدان این فیلم را بسیار ستایش کردند و هر مخاطبی با هر رده سنی از دیدن آن لذت می‌برد.

داستان در شهر کوچکی در انگلستان و در عصر ویکتوریایی اتفاق می‌افتد. ویکتور ون دورت و ویکتوریا دورگلات بنا به ملاحظات مالی و اجتماعی خانواده‌هایشان می‌خواهند با هم ازدواج کنند. در هنگام تمرین مراسم عروسی، ویکتور مدام خطابه‌ای را که باید بگوید فراموش می‌کند. او به جنگل می‌رود و در حالی که خطابه‌اش را با خود تکرار می‌کند، حلقه را از شاخه درختی که مانند یک دست از زمین بیرون آمده است می‌گذراند. شاخه در حقیقت دست عروس مرده‌ای به نام امیلی است.

فیلم «عروس مرده» روز دوشنبه 9 مهرماه 97 ساعت 17:30 در گالری رج به آدرس خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره4، زنگ3 به نمایش درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار