در مجمع خیرین سلامت قاینات مطرح شد:

تسریع مشکلات فنی بیمارستان دوم قاین / احداث بیمارستان دوم مورد تاکید است

قاین(پانا) ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اصل بیمارستان دوم قاین مورد تاکید است وبحث اصلی ما بر سر محل احداث بیمارستان دوم است که آیادر جنب بیمارستان فعلی باشد یا در زمینی که به این امر اختصاص یافته است .

کد مطلب: ۸۵۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تسریع مشکلات فنی بیمارستان دوم قاین / احداث  بیمارستان دوم مورد تاکید است

علی اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار در مجمع خیرین سلامت شهرستان قاین طی سخنانی از اقدامات خوب دولت در خصوص طرح تحول سلامت گفت: علی رغم هجمه‌ها وانتقاداتی که داشته، خدمات برای مردم ملموس بوده است.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی در زمینه‌های بهداشت ودانشکده‌ها و دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و از جمله می توان به موضوع اکو درمان در مرزها اشاره کرد که این موضوع در دستور کار استانداری خراسان جنوبی قراردارد و با یک نگاه سیاسی و اقتصادی و بهداشتی می توان در منطقه ویژه اقتصادی ودر بازارچه ها کلنیک هایی راه اندازی کرد واز ظرفیت مرزها برای اقتصاد استان و کشور بهره برد.

اسماعیلی موضوع تقسیم اعتبارات را قابل تامل دانست و گفت: دراین زمینه جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار برگزار خواهد شد و موضوع را بررسی خواهیم کرد.

وی خواستار تسریع در روند کار بیمارستان دوم قاین شد و گفت: مسائل فنی باید هرچه سریعتر پیگیری و نتیجه اعلام شود.

دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیزدر مجمع خیرین سلامت شهرستان قاینات با اشاره به سفر اخیر وزیر‌بهداشت به خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های متعددی برای سفر ایشان به استان داشتیم و پس از 6 ماه برنامه سفر مشخص شد و برای افتتاح پروژه های بسیار خوبی به استان سفر کردند.

وی در پاسخ به انتقاد نماینده قاینات از برنامه ریزی نامناسب سفر وزیر بهداشت به شهرستان قاین گفت: پس از حرکت وزیر به سمت شهرستان قاینات مسئول روابط عمومی وزارت و مسئول برنامه ریزی مدام تاکیدداشتند که وزیر بهداشت باید ساعت11 و30 در فردوس باشند وبعد از آن به برنامه ها صدا وسیما و پخش مستقیم برسندکه دراین مورد درخواست شد پروژه های شهرستان به صورت کامل اجرا شود و شاهد بودید که دکتر هاشمی به این موضوعات توجه نداشته ومدت زیادی را در قاین بودند واز بخش های مختلف بازدید کردند.

وی افزود:بسیاری از برنامه ها دست دانشگاه نیست واگر بازهم احساس می کنید که از سوی ما کم و کسری صورت گرفته است عذرخواهی می کنم

دکتر قائمی در خصوص بیمارستان دوم قاین گفت:با پیگیری های مجدانه نماینده قاینات و زیرکوه این بیمارستان ردیف بودجه گرفت و درواقع اصل بیمارستان دوم قاین مورد تاکید است وبحث اصلی ما بر سر محل احداث بیمارستان دوم است که آیادر جنب بیمارستان فعلی کلنگ زنی شود یا در زمینی که به این امر اختصاص یافته است و نتیجه نهایی را مشاور طرح در سفری که طی دو هفته آینده به شهرستان خواهند داشت اعلام خواهد کرد

وی ادامه داد : با تایید طرح از سوی شرکت مزبور بلافاصله کار آغاز و سعی خواهد شد ظرف 3تا سال آینده بیمارستان دوم قاین تکمیل شود.

دکتر قائمی در خصوص قولی که برای راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در قاین داده بود گفت: صحبتهایی که من در جمع مردم قاین داشتم واین موضوع را اعلام نمودم مربوط به قبل از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که بعد از آن جلوی گسترش دانشگاهها گرفته شود ومن از این بابت از مردم عذر خواهی می کنم اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که با افزایش رشته ها بتوانی به سمت مستقل شدن دانشگاه پیش رویم

وی درادامه در خصوص تجهیزات بیمارستانی از جمله MRIگفت: متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی شرکت مربوطه علی رغم قراردادی که بسته است حاضر به تامین دستگاه نیست و فعلا هم نمی توانیم کاری انجام دهیم ولی پیگیر هستیم و هفته آینده مدیر عامل شرکت مربوطه به استان سفر خواهند کرد تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد .

قائمی در خصوص اعلام آمادگی یکی از خیرین برای خرید دستگاه ام ار آی گفت: در صورتی که برابر با تعرفه دولتی در بیمارستان کار کنند مجوز از سوی دانشگاه صادر خواهد شد.

در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از خیرین سلامت شهرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار