مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

تحول در مدیریت یکی از سیاست‌های کلیدی آموزش و پرورش است

یزد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : یکی دیگرازسیاست‌های وزارت آموزش وپرورش تحول در محتوی و برنامه‌ها از سطح کلان کشور تا مدرسه است.

کد مطلب: ۸۵۵۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تحول در مدیریت یکی از سیاست‌های کلیدی  آموزش و پرورش است

عباسعلی دانافر در نشستی که روسای شهرستان‌ها و مناطق استان حضور داشتند، بیان داشت: مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین است و باید در هرفرصتی توسط مدیران و نیروهای توانمند به تبیین سند بپردازیم.

وی افزود‌: همه فعالیت‌های آموزش و پرورش باید به سند تحول پیوند خورده باشد و از هرکاری که با سند تحول تطبیق ندارد خودداری کنیم.

دانافر با اشاره به سیاست‌ها و استراتژی‌های آموزش و پرورش در کشور و استان یزد تصریح کرد: لازمه تحقق و حرکت در مسیر سند تحول بنیادین، تحول در محتوی و برنامه‌ها از سطح کلان کشور تا مدرسه و همچنین تحول در مدیریت است.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر سند تحول، خرد کردن سند و آوردن آن به بطن مدرسه و کلاس را راهکار تحقق آن خواند و گفت: هرچند برای اجرایی شدن سند نیازمند منابع هستیم ولی باید در شرایط کنونی منابع موجود و داشته‌هایمان را در این مورد بسیج کنیم و موانع را از پیش روی برداریم.

دانافراز تلاش آموزش و پرورش برای شکل‌گیری مناسب هویت دانش‌آموزان به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های کلان آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: هویت ملی، دینی، استانی وانسانی 4 محور در حوزه هویتی دانش آموزان است که باید در جهت شناسایی و تقویت آنها به دانش آموزان تلاش کنیم.

توجه به نوشت افزار ایرانی، اقتصاد مقاومتی، کنترل بوفه مدارس از نظر مسائل بهداشتی، حذف آزمون‌ها، ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی و کاهش تکلیف و مشق شب دانش‌آموزان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار