جمع آوری 400میلیون تومان در نخستین مرحله از جشن عاطفه‌های یزد

یزد (پانا) - نیکوکاران یزدی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها که 15 و 16 شهریورماه در پایگاه‌های سطح شهر، مساجد و مراکز نیکوکاری محله برگزار شد حدود 400 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

کد مطلب: ۸۵۴۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جمع آوری 400میلیون تومان  در نخستین مرحله از جشن عاطفه‌های یزد

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در جلسه هم اندیشی جشن عاطفه‌ها بابیان اینکه هیچ دانش‌آموز نیازمندی نباید به علت فقر مالی از تحصیل بازبماند، گفت: نیکوکاران یزدی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها که 15 و 16 شهریورماه در پایگاه‌های سطح شهر، مساجد و مراکز نیکوکاری محله برگزار شد حدود 400 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

وی بابیان اینکه دومین مرحله از جشن ملی عاطفه‌ها در روز 11 مهرماه سال جاری در حدود دو هزار مدرسه در سطح استان برگزار می‌شود افزود: مرحله اول جشن عاطفه‌ها در 390 پایگاه کمیته امداد استان یزد در سطح شهر، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، مساجد و مراکز نیکوکاری محله با رویکرد نوین دریافت کمک‌ها از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری #035* 8877 *، تلفن نیکوکاری 0968877 و نرم‌افزارهای کاربردی سنا، بله، سکه، آپ در تلفن همراه، سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir و دستگاه‌های خودپرداز برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های اهدایی در همان منطقه جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود افزود: هزینه‌های اداری و تشکیلاتی این نهاد به هیچ‌وجه از کمک‌های مردمی استفاده نمی‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در ادامه با اشاره به توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر رایگان در بین دانش آموزان تحت حمایت گفت: سه هزار و 500 بسته لوازم‌التحریر به ارزش 350 میلیون تومان در قالب بسته‌های 100 هزارتومانی به دانش آموزان تحت حمایت اهدا شد که 62 درصد این کمک‌ها با مشارکت نیکوکاران تهیه شد.

وی بابیان اینکه سه هزار و 500 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند افزود: 113 میلیون تومان نیز علاوه بر لوازم‌التحریر اهدایی برای تهیه کتب درسی دانش آموزان تحت حمایت توسط کمیته امداد پرداخت شد.

مشعل چی یادآور شد: کمک به تأمین هزینه نوشت‌افزار، کتب درسی، پوشاک، ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی با شرکت در کلاس‌های تقویتی، کمک‌هزینه راه‌یابی به دانشگاه با فراهم‌سازی زمینه شرکت در کلاس‌های آمادگی کنکور، مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای ازجمله خدمات حمایتی این نهاد به دانش آموزان تحت حمایت است.

در ادامه جلسه هم اندیشی جشن عاطفه‌ها علی سرداری معاون پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در این زمینه ظریفیت های خوبی را دارد که باید به اشتراک گذاشته شود.

سرداری افراد بی‌سواد جامعه را خطر سازخواند و افزود: وظیفه ما این است که همه دانش آموزان به ادامه تحصیل بپردازند و من قطعا با مدیرانی که دانش آموزی را به خاطر وضع مالی از تحصیل محروم کند برخورد خواهم کرد.

معاون پرورشی مدیر کل اموزش و پرورش تصریح کرد: برای جذب بیشتر کمک‌های دانش آموزان باید در بین مدارس رقابت ایجاد شود و کارتازه ای صورت گیرد و از بهترین مدیران تقدیر و قدردانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار