سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۵۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است

محمد پورداود در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: رسانه ها با نقد سازنده خود می‌توانند آموزش و پرورش را در مسیر پیشرفت و تعالی کمک کنند.

پورداود در ادامه با اشاره به برگزاری آیین روز شکوفه ها، غنچه ها و جوانه ها گفت: امسال بیش از 29 هزار دانش آموز کلاس اولی در استان راهی کلاس های درس شدند.

وی مجموع دانش آموزان استان در دوره های مختلف تحصیلی را 265 هزار نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 157 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و 108 هزار در دوره متوسطه هستند.

پورداود با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه تعلیم و تربیت به حساب می‌آید، تصریح کرد: وزارت آموز ش و پرورش 4 اولویت را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی اولویت های اصلی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید است.

پورداود مدرسه محوری را رویکرد اصلی آموززش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس اجرای طرح تدبیر در دوره ابتدایی و طرح تعالی در دوره متوسطه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره‌ به طرح بوم در مدارس، گفت: این طرح به منظور بالا رفتن خلاقیت در بین دانش‌آموزان طراحی شده تا بتوانیم به نوعی مهارت دانش‌آموزان را افزایش دهیم.

پورداود با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: ارسال لایحه رتبه بندی معلمان به هیأت دولت، برگشت سختی کار معلمان به احکام کارگزینی، حل مشکل سنوات حق‌التدریس در بازنشستگی و تسویه حساب پاداش پایان خدمت فرهنگیان از جمله این اقدامات است.

وی با بیان این که در استان مشکل نیروی انسانی چندانی نداریم، افزود: امسال با توجه به استقرار پایه دوازدهم بخشی از نیروهای مازاد جبران می‌شود.

پورداود در پاسخ به سوالی در خصوص هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، گفت: سال گذشته 38.5 درصد از دانش‌آموزان به شاخه فحک هدایت شدند که بالاتر از میانگین کشوری بود و امسال این رقم به 40 درصد می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس، اظهار کرد: مشکلات دانش‌آموزان در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا با آسیب وارد جامعه نشود.

وی با بیان این که باید تاب‌آوری اجتماع را بالا ببریم و این کار به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید، تصریح کرد: تربیت فرزندان در سنین اولیه و در خانواده شکل می‌گیرد و باید خانواده، اجتماع و نهادهای فرهنگی دست به دست هم دهند تا بتوانیم دانش‌آموزانی خدا باور تربیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج کنکور در استان، گفت: ضمن این که رتبه‌های دورقمی همچون 10 و 11 داشتیم، باید بتوانیم قدم به قدم به نقطه‌ای برسیم که رتبه‌های برتر در این زمینه داشته باشیم؛ چرا که استان همدان شایسته بهترین‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار