استاندار آذربایجان شرقی: انتظار حل تمامی مشکلات دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش یک اشتباه استراتژیک است

تبریز(پانا) - خدابخش درگردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل ومناطق و نواحی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در تالار معلم تبریز برگزار شد گفت:گاها انتظار داریم همه مشکلات دانش آموزان را آموزش و پرورش حل کند.این یک اشتباه استراتژیک است. آموزش و پرورش می تواند قسمتی از این مشکلات را اصلاح کند و دستگاهی بسیار تاثیر گذار است. ولی نمی تواندتمامی مشکلات را حل کند.

کد مطلب: ۸۵۳۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: انتظار حل تمامی مشکلات دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش یک اشتباه استراتژیک است

خدابخش در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل ومناطق و نواحی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در تالار معلم تبریز برگزار شد،ضمن تسلیت ایام حسینی گفت: آموزش و پرورش استان به برکت تلاش تمامی کارکنانش، امسال در ابعاد مختلف کاری کسب درجات قابل توجهی را در بین استانهای کشور داشت. به عنوان نمونه ۳ دانش آموز کنکور تک رقمی نتیجه بی نظیری بود.امسال همچنین به مناسبت سال۲۰۱۸ زحمات بسیار زیادی از بابت اسکان میهمانان و مسابقات در تمامی ایام هفته بردوش آموزش و پرورش استان بود.
وی افزود: با برنامه ریزی بسیار خوب مدیر کل آموزش و پرورش استان، علی رغم اینکه سه هزار و 400 نفر ازفرهنگیان در استان بازنشسته می شوند تمام کلاسها با معلم سال تحصیلی جدید راشروع خواهند کرد.
استاندارآذربایجان شرقی ادامه داد: آموزش و پرورش با هر تغییری در بیرون اتفاق می افتد متاثرمی شود .مثل سرویس مدارس در کلان شهرها یا نظام سلامت که کارکنان را حمایت می کند و حقوق زیاد می دهد. فلذا با این موارد انتخاب رشته در آموزش و پرورش دچار مشکل می شود.
وی تصریح کرد:نخبگان که به سوی رشته تجربی سوق داده می شوند، چند سال دیگر با مشکل مواجه خواهند شد.چون روند کار پزشکی هم موکول به ابزار است .مهندسی پزشکی در تمامی کارهای پزشکی تاثیر گذار خواهد بود.گسترش شبکه های مجازی و ابزار ارتباطی و اطلاع رسانی نیزدر آموزش و پرورش تاثیر گذار است.
خدابخش افزود:گاها انتظار داریم همه مشکلات دانش آموزان را آموزش و پرورش حل کند.این یک اشتباه استراتژیک است. آموزش و پرورش می تواند قسمتی از این مشکلات را اصلاح کند و دستگاهی بسیار تاثیر گذار است. ولی نمی تواندتمامی مشکلات را حل کند.
وی یاد آور شد:دانشگاههای متعددی ایجاد کردیم و در کنار دانشگاههای دولتی ،۱۳ دانشگاه غیر انتفاعی داریم با فارغ التحصیلان بسیار زیادی با رشته هایی که بازار کار ندارند و بی کارند.حال چگونه آموزش و پرورش انگیزه را بالا ببرد این یک مشکل است.
استاندارآذربایجان شرقی تصریح کرد:در آسیب شناسی حقوق، تعارض و تضاد منافع داریم. قانون تجارت ما ترجمه خارجی است و دارای چند بند می باشد که در آن عضو هیئت مدیره یک شرکت اگر در شرکتهای دیگر هم هیئت مدیره بود چه رغیب و چه همکار ، باید افشا شود.مدیر عاملان شرکت و فامیل درجه یک آنان اجازه گرفتن وام یا تسهیلات از شرکت را ندارند. اینها زاییده تفکرات بشری است که در غرب ایجاد شده است.
وی گفت: از این منظر به نظر می آید که موضوع مدارس غیر انتفاعی بایدمورد باز نگری قرارگرفته شود. تضاد منافع خلاف قانون نیست ولی افراد کنترل می کند و این ممکن است در آینده آموزش و پرورش را دچار آسیب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار