فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبرداد:

دستگیری ۸۳ نفر شکارچی غیرمجاز در شش ماهه سال جاری

بیرجند (پانا) - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 83 نفر شکارچی غیرمجاز، متخلفان زیست محیطی، قاچاقچیان پرندگان زینتی و قاچاقچیان حیات وحش در استان دستگیر شدند.

کد مطلب: ۸۵۳۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۸۳ نفر شکارچی غیرمجاز در شش ماهه سال جاری

مسعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از کشف و ضبط تعداد هزار و 453 قطعه، رأس و غیره، انواع حیات وحش و پرندگان زینتی در شش ماهه سال جاری خبر داد.

مستقیم افزود: این شکارچیان، قاچاقچیان پرندگان زینتی و متخلفان زیست‌ محیطی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مناطق مرزی خراسان جنوبی دستگیر شدند که با توجه به حضور فعال مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تعدادی نیز پیش از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و در حین آغاز به شکار دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در این مدت 796 قطعه مرغ مینا،394 قطعه عروس هلندی و 120 قطعه کتوله هندی از قاچاقچیان و 1 رأس گوزن زرد،لاشه و مقادیری گوشت از 3 رأس قوچ وحشی و 3 رأس میش وحشی نیز از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی افزود: 1 رأس جبیر، 1 رأس بزغاله وحشی، 2 رأس بره وحش، 9 سر خرگوش و 3 قطعه کبک وحشی و 120 قطعه کبک پرورشی نیز از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شده است .

مستقیم اظهار کرد: 89 عدد انوع ادوات و وسایل شکار غیرمجاز شامل انواع سلاح های شکاری ( گلوله زنی و ساچمه زنی ) انواع فشنگ سلاح‌های شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی و بادی،انواع دام و تله شکار غیر مجاز حیات وحش،قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی نیز از شکارچیان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و رییس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: انجام پایش شبانه روزی و مستمر مناطق و گشت، کنترل منظم و نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، مناطق مرزی و کویری خراسان جنوبی و استفاده نمودن از اصل حفاظت مشارکتی و همکاری فعال جوامع محلی از مهم ترین دلایل این دستگیری ها و کشفیات است.

وی همچنین آموزش مستمر و منظم گروه‌های هدف و استفاده نمودن از توان، پتانسیل و ظرفیت چند جانبه حفاظتی در جهت حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست استان، پیشگیری نمودن از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش، دستگیری شکارچیان غیر‌مجاز، متخلفان زیست محیطی و قاچاقچیان پرندگان زینتی و قاچاقچیان حیات وحش و افزایش ضریب امنیتی مناطق را نیز از مهم ترین دلایل این دستگیری‌ها و کشفیات عنوان کرد.

مستقیم همکاری فعال و گسترده پرسنل انتظامی و پرسنل مرزبانی استان، همکاری فعال و مشارکت جوامع محلی و اهالی بومی مناطق و همیاران محیط زیست و همکاری فعال و گسترده فعالان عرصه محیط زیست استان و علاقه مندان به طبیعت در خراسان جنوبی با یگان حفاظت محیط زیست استان از مهم ترین دلایل این دستگیری‌ها و کشفیات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار