مدرسه ؛ بهترین بستر پیشگیری از آسیب های اجتماعی

شیراز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با بیان این که همکلاسی ها می توانند مشکلات دانش آموزان دیگر را حل کنند، گفت: یکی از اهداف ایجاد طرح همیار مشاور نیز این بود تا دانش آموزان خود مشکلات هم کلاسی هایشان را حل کنند.

کد مطلب: ۸۵۳۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه ؛ بهترین بستر پیشگیری از آسیب های اجتماعی

علی عسکر نجفی در نخستین اردوی توجیهی آموزشی همیار مشاور پسر استان فارس، عنوان کرد:یکی از موضوعاتی که در حوزه پرورشی مطرح است و تاثیر بسیار زیادی در رشد دانش آموزان دارد مشاوره است.

وی ادامه داد: با پیشرفت علم، مشکلات ما و آسیب های اجتماعی هم پیشرفت می کند، مثل موبایل که قرار است ارتباط انسان ها را بیشتر کند اما آسیب های زیادی به زندگی انسان ها وارد کرده است و زندگی آن ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: بشر امروزه احساس میکند که در خلاء عاطفی قرار دارد و بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب هایی که زندگی بشر را تهدید میکند آموزش و پرورش و مدارس است.

نجفی در خصوص اجرای طرح همیار مشاور تصریح کرد: هدف از همیار مشاور این است که برای دانش آموزانی که در فضای مدرسه زندگی می کنند برنامه ریزی کنیم و برنامه های حمایتی برای افرادی که به شدت در حال آسیب هستند اجرا شود.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و زمینه سازی هایی که در خانواده انجام شده و صورت گرفته، نهاد مشاوره بین خانواده و مردم جا گرفته است همچنین جای خوشحالی است که نهاد مشاوره را به عنوان یکی از نهاد های تصویب شده در بدنه ی مدارس ایجاد کردیم و نقش آن در زندگی بیشتر شده است

وی گفت: یکی از عواملی که میتواند مشکلات دانش آموزان را حل کند دانش آموزان و هم کلاسی هایشان هستند.

اردوی آموزشی توجیهی همیار مشاور پسر از تاریخ 18 الی 19 شهریورماه در اردوگاه شهید دستغیب شیراز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش برگزار شد.

در این اردو دانش آموزان مدارس برتر تمامی مناطق آموزش و پرورش استان فارس حضور داشتند، که در این دوروز برنامه های متنوعی از جمله مسابقات طناب کشی، دارت، فوتبال، وسط وسطو، ایستگاه دوچرخه و درشتکه سواری و تلسکوپ برای دانش آموزان و سرپرستان آن ها برگزار شد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار