مدیر کل آموزش و پرورش فارس:تاکید بر استفاده از ظرفیت های جوان نیروی انسانی در سطوح مختلف مدیریتی

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس براستفاده از ظرفیت جوانان وبانوان فرهنگی در سطوح مختلف مدیریتی تعلیم وتربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۳۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:تاکید بر استفاده از ظرفیت های جوان نیروی انسانی در سطوح مختلف مدیریتی

دکتر علی عسکر نجفی درگردهمای مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل وروسای آموزش وپرورش سراسر استان با اشاره به آثار ارزشمند استفاده از نیروهای جوان در سطوح مختلف آموزشی و پرورشی گفت: جوانان از ما انتظار دارند که به ظرفیت ها و توانمندی های آنان توجه شود و تجربه نیز نشان داده استفاده از نیروهای جوان و متخصص و متعهد با کمی دقت نظر و وقت گذاری و تحمل سختی ها می تواند نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اینکه بخش اعظمی از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش را بانوان فرهنگی تشکیل می دهند، گفت: بانوان دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی هستند که هر جا از آنان استفاده شده موفق عمل شده است، لذا با توجه به اینکه یکی از سیاستهای دولت و نظام آموزش و پرورش کشور فراهم نمودن رضایتمندی در جامعه و جلب مشارکت همه احاد جامعه است؛ استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و بانوان در حوزه تعلیم و تربیت می تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن درآستانه شروع سال تحصیلی جدید گفت:تامین نیروی انسانی مدارس و بحث پروژه مهر از مهمترین اولویتهای آموزش و پرورش فارس هستند که با جدیت خاص از سوی مسئولین و کارشناسان اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها در حال پیگیری است.

نجفی با تاکید بر اینکه همه ما بایستی همیشه مراقب درون و نفسانیاتمانت باشیم گفت: هر آنچه را که ما انجام می دهیم و نتایج اعمالمان در نهایت به خودمان بر می گردد ؛ لذا باید ابتدا برخی از مسائل را در درونمان رعایت کنیم ودر تمامی کارها تقوای الهی پیشه کنیم و محاسبه نفس داشته باشیم تا بتوانیم نقش مؤثر و سازنده ای در جامعه ایفا نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در دستگاهی با اهمیت همچون آموزش و پرورش باید اخلاق سرلوحه همه امور و کارها قرار بگیرد و تمامی کارکنان متخلق به اخلاق انسانی و اسلامی ؛ در کنار رعایت حقوق مردم و در خدمت آنان باشند.

وی همچنین یادآور شد: هیچ تفاوتی بین مسئولین و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش با معلمان و کادر آموزشی و پرورشی و اداری مدارس وجود ندارد لذا انتظار آنان از ما رعایت اخلاق و جلوگیری از تجمل گرایی، مصرف زدگی و تنبلی است که در قاموس آموزش و پرورش جایی ندارند.

نجفی تاکید نمود: همگی ما در مقابل پیشگاه الهی مسئول هستیم و اگر از کسوت معلمی خود عدول کنیم و حال و هوای تجمل گرایی و مصرف زدگی و تنبلی در ما وجود داشته باشد باید پاسخگو باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از روزمره گی به عنوان یکی از آفت های آموزش و پرورش نام برد و گفت: نباید گرفتار روزمره گی شویم ، باید هر روزمان متفاوت تر از روزهای گذشته باشد و بدنبال افق های های نو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت همه دستگاهها با دستگاه تعلیم و تربیت و ایجاد تعامل با آنها گفت: سایر نهادها و ارگانها گفت: تنظیم روابط آموزش و پرورش با مردم و سایر نهادها و افراد ذی نفوذ جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است و رؤسای ادارات آموزش و پرورش در خصوص برقراری روابط و تعامل با این افراد و نهادها نقش راهبردی بر عهده دارند چرا که بیشترین مراجعات را مردم به آموزش و پرورش دارند و تنظیم روابط با آنها امری مهم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ماموریت اصلی ما آموزش و پرورش است ؛ همه عوامل دیگر باید جمع شوند تا چرخ آموزش و پرورش بچرخد و هرچه حمایت ها بیشتر باشد تحقق اهداف آموزش و پرورش بیشتر است.

نجفی با اشاره به اهمیت روابط انسانی و درون سازمان نیز گفت: برقراری ارتباط و تعامل با بدنه آموزش و پرورش خصوصا معلمان امری ضروری است که می تواند نقش مؤثری در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی نظام تعلیم و تربیت جامعه داشته باشد لذا نباید منعی برای مراجعه و دیدار با معلمان وجود داشته باشد و به گونه ای برخورد نماییم که در غم ها و شادی های آنان شریک باشیم.

وی همچنین با تاکید بر نقش مؤثر ایجاد تعامل با مسئولین استانی ومحلی در پیگیری امور گفت: با توجه به سیاست های دولت محترم و در راستای اجرای این سیاستها لازم است رؤسای ادارات آموزش و پرورش با مسئولین شهرستانها و مناطق و سایر مراجع تصمیم گیری تعامل و ارتباط تنگاتنگی ایجاد نمایند به نحوی که ضمن توجه به رسالت و حفظ جایگاه و اقتدار آموزش و پرورش تعامل و همکاری لازم در خصوص رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش نیز صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به وجود شبکه های اجتماعی و نقش آنان در جامعه خطاب به رؤسای ادارات گفت: رفتار و نوع موضع گیری مسئولین قطعا در تصمیمات کلانی که در سطح کشور گرفته می شود تاثیر گذار و مورد توجه رسانه ها خواهد بود و هیچ مدیری در فضای جامعه نمی تواند نسبت به فضای مجازی بی توجه باشد، فضای مجازی و رسانه ها ابزاری مقتدر و تاثیر گذار هستند که بعضا غیر کنترل هم هستند بنابراین باید آنها را مورد توجه و رصد قرار داده و ضمن بررسی دقیق این اخبار از برخوردهای هیجانی و عجولانه پرهیزنموده و به شبهاتی که مطرح می گردد به درستی پاسخ دهیم.

نجفی با اشاره به وجود پاره ای از مسائل و مشکلات خصوصا در زمینه مسائل نیروی انسانی و امور مالی و پشتیبانی در آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور برخی از این مسائل و مشکلات اجتناب ناپذیر هستند و اعتبارات موجود نمی تواند جوابگوی نیازهای مناطق باشد لذا باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای عبور از بحرانها و پیچ های خطرناک پیش رو ضمن ایجاد تعامل ، همفکری و همراهی با سایر نهاد ها و ارگانها و جلب مشارکت آنان ، به بررسی و ارائه راهکارای مؤثر پرداخته و با داشتن برنامه ریزی درست گره گشای بسیاری از این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و استقبال از دانش آموزان در مدارس گفت: پروژه مهر فرآیندی است که همه ساله با جدیت بدنبال آن هستیم ، فعال سازی کمیته های پنجگانه و رفع مسائل و مشکلات در بخش های نیروی انسانی ، تجهیزات و امکانات و ... از جمله اموری هستند که بایستی به جد پیگیری شوند و در موقع خود تصمیمات لازم در خصوص آن اتخاذ و اقدام گردد.

نجفی با اشاره به سیاستهای آموزش و پرورش در خصوص تامین نیروهای انسانی مورد نیاز گفت:با توجه به کمبود نیروی انسانی و از سوی دیگر عدم بکارگیری نیروی جدید در سال جاری با مشکلات جدی در تامین نیروهای آموزشی مواجه هستیم لذا سیاست آموزش و پرورش انقباضی عمل کردن در این حوزه می باشد که در سطح استان با اجرای مطلوب نقل و انتقالات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که تسهیل گر امور آموزشی و پرورشی مدارس باشیم گفت: نباید گرفتار مسائلی شویم که ما را از اهداف آموزش و پرورش دور می کند ، لذا بایستی کمیته های کیفیت بخشی را فعال کنیم و بر مراحل اجرای طرح ها نظارت کافی داشته و اسیر خواسته های غیر منطقی نشویم . همچنین از طریق برقراری ارتباط و تعامل با تشکلهای درون آموزش و پرورش و بر قراری ارتباط با آنان گفتگو کنیم تا ضمن اعتمادسازی و برقراری ارتباط دوطرفه بتوانیم از نقطه نظرات سازنده و مؤثر آنان نیز بهره گیری نماییم البته نباید اسیر حواشی و هیاهوهای سیاسی شویم بلکه با دقت نظر ، صبر و حوصله تصمیم گیری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم آشنایی فرهنگیان با جدیدترین شیوه های علمی تعلیم و تربیت و به روز آوری دانش تخصصی این عزیزان بر لزوم برنامه ریزی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی تمامی عوامل آموزش و پرورش و به روز کردن توانمندی های آنان تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار