معیشت فرهنگیان یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است

زاهدان(پانا)- مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌های مهمی که وزارتخانه آموزش و پرورش دنبال می کند پیگیری موضوع معیشت فرهنگیان است.

کد مطلب: ۸۵۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معیشت فرهنگیان یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است

یار محمد حسین بر عصر امروز در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی مرکز برنامه ریزی قریب به ۳۵۰ هزار نفر نیروی بازنشسته در ۴ تا ۵ سال آینده خواهیم داشت.

وی افزود: خروج یکباره این همه نیرو در یک بازه زمانی مشکلات و مسائل متعددی را برای وزارت آموزش و پرورش به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به ویژه بودن استان سیستان و بلوچستان در حوزه نیروی انسانی ابراز کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان به اندازه ۶۰۰ نیروی انسانی غیر کارآمد و خارج از قاعده را استخدام کرده ایم.

حسین‌ بر تصریح کرد: اگر با تدبیر و برنامه‌ریزی جامع و صحیح به ساماندهی نیروی انسانی در کل کشور پردازیم به هیچ عنوان با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهیم شد.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش عنوان داشت: دو مشکل در حوزه نیروی انسانی عدم دسترسی به نظام یکپارچه و نبود آمار اطلاعات دقیق از پرسنل و نیروی انسانی است.

وی ابراز کرد: اگر تراز بر اساس نهاد و سیستم حقوقی نهاد استخراج شود تا حقوقی مشکل در حوزه استخدام نیروی انسانی حل می‌شود.

وی ادامه داد: امسال قبولی در آزمون استخدامی بر اساس تراز استانی صورت گرفته و تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک شده است.

حسین‌ بر با بیان اینکه اگر مجری برگزاری و تدوین آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان ها می بودند بسیاری از نگرانی ها و مشکلات مرتفع می‌شد اظهار کرد: موضوع استخدام آموزش و پرورش هنوز هم دچار مشکل برای زیادی است که به دنبال آن هستیم.

وی بیان داشت: به دنبال تدوین نظامنامه مالی در وزارت آموزش و پرورش هستیم تا شرایط احقاق حق و حقوق همکاران تا حدودی صورت پذیرد.

وی در ادامه عنوان داشت: موضوع حذف ردیف شرایط سختی کار از احکام فرهنگیان را دنبال کرده و مجوز برقراری آن در احکام پرسنل دریافت کرده ایم.

حسین بر ابراز کرد: در خصوص ساختار و تشکیلات سازمانی آموزش و پرورش در گذشته موضوع تخصیص پست در ادارات بر اساس آمار دانش‌آموزان بوده که به دنبال اصلاح آن هستیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهاد می کنیم حداکثر اختیارات اداره ثبت قانون نظم شهر باید به مدارس تخصیص کنید.

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص اعمال مدرک آموزش و پرورش یک سازمان پذیرنده است دارای شرایطی متفاوت با دیگر دستگاه‌های به دنبال ایجاد وضعیت متناسب با شرایط آموزشی همکاران هستیم.

خبرنگار/مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار