سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

آموزش مهارت‌های زندگی اساسی ترین راهکارپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

بیرجند (پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها و فرزندان به عنوان یکی از اساسی ترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جهت تربیت فرزندانی خلاق و توانمند است.

کد مطلب: ۸۵۳۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی اساسی ترین راهکارپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

علی اصغر موسوی کیا، در نشست آموزشی ـ توجیهی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار کرد: انجمن اولیاومربّیان حلقه اتصال بین دونهاد خانه و مدرسه است که با همراهی و برنامه ریزی می‌توان قدم‌های مفیدی در راستای تعلیم وتربیت فرزندان این مرز و بوم برداشت.

وی با بیان این که برگزاری هر گونه جلسه آموزشی اولیا باید با هماهنگی اداره انجمن اولیاومربّیان صورت پذیرد، تصریح کرد: فرزندان مرز مشترک خانواده و جامعه هستند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که همراهی و همکاری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز کاهش آسیبهای اجتماعی و تربیت نسلی سالم و کارآمد در طراز نظام اسلامی می‌شود، با اشاره به حساسیت موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزی بر نظارت و کنترل سرویس‌هاو ثبت نام در سامانه سپند توسط ارکان این دستورالعمل (شهرداری، شرکت پیمانکار، راننده سرویس) و مجموعه آموزش و پرورش شامل اداره کل، ادارات شهرستان‌ها و مناطق، مدیران مدارس و اولیا شد.

موسوی‌کیا اضافه کرد: تغییر آیین نامه‌ی سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزی، استقرار سامانه سپند و سرویس‌های دانش‌آموزی،برگزاری انتخابات الکترونیکی انجمن‌های اولیاومرببیان در 5 درصد مدارس استان، انتخابات شورای انجمن اولیاومربّیان استان، شهرستان و منطقه در سال جاری و راه اندازی سامانه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و تلاش برای تقویت آنان از جمله رویکردهای مهم انجمن اولیا و مربیان اداره کل در سال تحصیلی جدید به شمار می‌رود.

وی برگزاری دوره‌های آموزش خانواده، 20 مهارت رشد مدار باهمکاری معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را دیگر رویکردها برنامه‌های پیش روی حوزه‌ی انجمن اولیاومربّیان در سال تحصیلی جدید برشمرد و یادآور شد: با توجّه به حساسیت موضوع نظارت بر سرویس مدارس اعضای کارگروه مدرسه، شهرستان و استان باید با وسواس و رعایت مقررات در انتخاب وسایل نقلیه و رانندگان آن اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار