در پیام هفته پژوهش مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح شد:

پژوهش مهم ترین رکن سیاستگذاری و برنامه ریزی است

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بدون تردید مطالعه و پژوهش یکی از ارکان سیاستگذاری و برنامه ریزی است.

کد مطلب: ۸۷۸۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش مهم ترین رکن سیاستگذاری و برنامه ریزی است

محمد علی و اقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز با صدور پیامی ضمن گرامی داشت هفته پژوهش فرا رسیدن این هفته را به معلمین و دانش آموزان پژوهشگر استان تبریک گفت. در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:

بدون تردید مطالعه و پژوهش یکی از ارکان سیاستگذاری و برنامه ریزی است. زیرا بدون شناختن اقتضائات زمان و مکان، تشخیص نیازها و ضرورت ها و ترتیب اولویت ها نمی توان به اهداف، آرمان ها و نتایج مطلوب دست یافت.

لذا پژوهش به مثابه یک ضرورت اجتناب ناپذیر در پیش بینی آینده، پیشگیری از کاستی ها و اصلاح معایب و بهسازی روش ها و بالاخره ارتقاء ضریب بهره وری در همه عصرها دارای جایگاه مهم است.

آنچه امروز بسیار حائز اهمیت است ضرورت توجه دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی به ویژه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به برپایی کرسی های نظریه پردازی در علوم تربیتی و تولید علم بومی و اسلامی در این عرصه و حمایت مادی و معنوی از این اقدام در سطح کلان مدیریتی و سیاست گذاری ها و برنامه های میان مدت همانند برنامه توسعه ششم کشور است.

موفقیت های پی در پی پژوهش های آموزش و پرورش در عرصه های استانی و کشوری طی سال های اخیر، نشان روشنی از تلاش صادقانه و راه درست و با کیفیتی است که همه دست اندرکاران این حوزه بدان پرداخته اند.

اینجانب با تشکر صمیمانه از همه بزرگوارانی که به این تلاش متعهدانه و عالمانه دست زده و کاروان پژوهش را همراهی نموده اندو همچنین همه بزرگوارانی که در اداره کل و ادارات تابعه استان این فرایند روشنگرانه و شکوهمند را یاری کردند، فروتنانه قدردانی می نمایم.

در این زمینه رسم حق شناسی ایجاب می کند تا از مساعدت و همکاری بی شائبه دستگاه ها و شخصیت های فرا بخشی نیز خالصانه سپاسگزاری کنم.

امیدوارم این عزم جدی و همگانی، آینده درخشانی را فراروی همه ما قرار دهد. توفیق و سعادتمندی روزافزون برنامه ریزان و مجریان کار پژوهشی را از پیشگاه خداوند علیم آرزومندم.

محمد علی واقعی

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار