مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز :

انعقاد قرار داد با کشاورزان و توزیع بذر کلزا در شهرستان البرز آغاز شد

قزوین (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع کاشت محصولات پاییزه ، انعقاد قرار داد با کشاورزان ؛ همزمان با توزیع بذر در این شهرستان آغاز شده است .

کد مطلب: ۸۵۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد قرار داد با کشاورزان و توزیع بذر کلزا در شهرستان البرز آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وحید یوسفلی با اعلام این خبر افزود : سطح ابلاغی کلزا در کشت پاییزه سال زرعاعی جاری در این شهرستان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر ۲ هزار و ۲۲۵ تن بذر در قالب معرفی نامه توسط مراکز جهاد کشاورزی بین کلزا کاران این شهرستان توزیع شده است.

یوسفلی تصریح کرد : این میزان بذر توسط ۸ عامل توزیع در محدوده مراکز جهاد کشاورزی بخش مرکزی و محمدیه از توابع این شهرستان در حال فعالیت است .

به گفته ی این مقام مسئول ؛ در این راستا تاکنون قرار داد کشت در سطح ۹۵۷ هکتار با ۱۲۸ نفر از کلزا کاران شهرستان منعقد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد و از تراکم بیماریهای آفات و علفهای هرز کاسته و باعث افزایش عملکرد دانه این محصول شود.

یوسفلی اضافه کرد : همچنین بعلت بقایای گیاهی مطلوب ؛ علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک در تامین علوفه مورد نیاز زارعین نیز موثر است.

وی یاد آور شد : در کشت پائیزه کلزا ؛ نیاز به آبیاری کمتری بوده و امکان استفاده از نزولات آسمانی پائیزه و زمستانه وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار