مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

برداشت انگور از سطح ۳۰ هزار هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

قزوین (پانا) - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت انگور از سطخ ۳۰ هزار و ۹۱۲ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شده است .

کد مطلب: ۸۵۲۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برداشت انگور از سطح ۳۰ هزار هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علی اکبری با اعلام این خبر پیش بینی کرد : با توجه به وجود سرمازدگی بهاره امسال میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پیش بینی می شود با ۸۰ درصد سرمازدگی بهاره ؛ ۷۴۰۰۰ تن انگور در استان تولید شود .

وی سطح زیر کشت باغات بارور انگور در استان را ۳۰هزار و ۶۳۲ هکتار ذکر کرد .

به گفته ی این مقام مسئول ؛ استان قزوین رتبه دوم سطح زیر کشت محصول انگور را در کشور به خود اختصاص داده است .

اکبری خاطر نشان کرد : محصول انگور در استان ؛ رتبه نخست محصولات باغی را دارد که عمده باغات انگور نیز در شهرستان تاکستان قرار دارد.

وی یاد آور شد : ارقام قالب انگور در منطقه شامل ؛ بی دانه سفید و قرمز می باشد اما ارقام دیگری چون یاقوتی، عسگری ، میش پستان ، صاحبی ، شاهانی ، کندری ، ملائی ، شصت عروس و احمدی نیز در این باغات کشت می شود .

به گفته ی اکبری ؛ به دلیل تنوع ارقام انگور درباغات استان ، باغداران منطقه از تیر تا آبان ماه ؛ عملیات برداشت ارقام مختلف انگورهای پیش رس و دیررس انجام می شود .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : همچنین میزان تولید کشمش استان حدود ۵۰ هزار تن است که رتبه اول تولید کشمش کشور به استان قزوین اختصاص دارد .

اکبری اضافه کرد : اما متاسفانه در سال جاری بدلیل سرمازدگی بهاره ؛ میزان تولید کشمش در استان کاهش داشته که پیش بینی می شود حدود ۱۰ هزار تن کشمش تولید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار