مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ؛

مبارزه با آفت مگس زیتون در هزار هکتار از باغات زیتون شهرستان انجام شد

قزوین (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت : عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون در بیش از هزار هکتار ازباغات زیتون منطقه طارم سفلی از توابع این شهرستان اجرا شده است .

کد مطلب: ۸۵۱۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با آفت مگس زیتون در هزار هکتار از باغات زیتون شهرستان انجام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عباس آقا علیخانی با اعلام این خبر افزود : در حال حاضر ۵ اکیپ در حال نظارت بر انجام مبارزه با این آفت در کانون های آلوده به این آفت مگس زیتون هستند.

وی اظهار داشت : تاکنون در بیش از هزار هکتار از باغات زیتون بخش طارم سفلی به روش طعمه پاشی لکه ای مبارزه انجام شده و بیست هزار عدد کارت زرد یارانه ای نیز در اختیار باغداران این منطقه قرار گرفته است .

علیخانی تصریح کرد : آفت مگس زیتون از جمله آفات همگانی می باشد که در سالهای ۸۲ و ۸۳ وارد کشور شده و باغات زیتون را آلوده کرده است.

وی اضافه کرد : کرم این آفت به میوه زیتون خسارت وارد کرده و ضمن کاهش عملکرد ، باعث کاهش کیفیت روغن و بازار پسندی آن نیز می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت : با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و سردی زود هنگام هوا که برای فعالیت این آفت مساعد می باشد خواستار همکاری باغداران برای اجرای عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون به صورت یکپارچه با شیوه های توصیه شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استان شدند .

وی پیش بینی کرد : در صورت عدم مشارکت باغداران برای مبارزه با این آفت ؛ با خسارت جبران ناپذیری روبرو خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار