اولین همایش همیاران مشاور آذربایجان شرقی

دانش آموز همیار مشاور: یک همیار مشاور باید اعتماد دیگران را جلب کند و سلامت روح و روان داشته باشد

تبریز (پانا) - اولین همایش همیاران مشاور آذربایجان شرقی، روزهای 12 تا 13 شهریور ماه برای 250 نفر از همیاران مشاور دختر با اهداف در اردوگاه الغدیر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۱۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز همیار مشاور: یک همیار مشاور باید اعتماد دیگران را جلب کند و سلامت روح و روان داشته باشد

میثم رحیمی از مدرسه شهید بهشتی ناحیه 3 تبریز در حاشیه این همایش در گفتوگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: یک همیار مشاور باید بنواند بیم هم سن و سالان خود صمیمیت ایجا کرده و با آن ها ارتباط برقرار کند.

وی افزود: همیار مشاور همچنین باید در مدرسه اعتماد سازی ایجاد کند و رازدار باشد.

همیار مشاور باید محبوب دانش آموزان باشد

احد ترکمانی دانش آموز منطقه آذرشهر نیز به خبرنگار پانا گفت: با انگیزه کمک به رفع مشکلات دوستان و هم مدرسه ای های خود در این دوره شرکت کردم .

وی افزود: همیار مشاور فردی است که رابط بین دانش آموزان و مشاور باشد و با دانش آموزان روابط صمیمی ایجاد کند و حرف های آن ها را به مشاور انعکاس دهد.

این دانش آموز بیان کرد: یک همیار مشاور موفق باید شخصیت محبوبی داشته باشد و برای رفع مشکلات دانش آموزان تلاش کند.

دوست دارم در آینده رشته مشاوره را دامه دهم

حسین پاشاوند از مدرسه شاهد فرقانی منطقه بناب در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: برای این که بتوانم یک همیار مشاور خوب در مدرسه باشم در این دوره شرکت کردم و کمک کنیم تا مشکلات درسی و شخصی دانش آموزان حل شود.

وی ادامه داد: یک همیار مشاور باید ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کند و سایر دانش آموزان بتوانند به او اعتماد کنند و به راحتی مشکلات خود را با او در میان بگذارند.

این دانش آموز گفت: تا کنون چندین مورد از مشکلات دوستانم بوده که با همکاری مشاور مدرسه موفق به حل مشکل شده ایم.

دانش آموزان بیشتر ترجیح میدهند مشکلات خود را با هم سن و سالان خود درمیان بگذارند

علی اسلامی از مدرسه تیزهوشان منطقه اهر نیز به خبرنگار پانا گفت: همیار مشاور، عزت نفس بالایی دارد و در این دوره شرکت کردم تا آگاهی هایم افزایش یابد و بتوانم به دوستان خود در امر مشاوره کمک کنم.

وی افزود: با توجه این که دانش آموزان بیشتر ترجیح می دهند مشکلات خود را با هم سن و سالان خود درمیان بگذارند طرح همیار مشاور در مدارس شکل گرفت.

این دانش آموز اضافه کرد: همیار به معنی تعاون و کمک برای وصول به نتیجه بهتر و هدف واحد می باشد.

این دانش آموز اهری گفت: مهم ترین ویژگی یک همیار مشاور، رازدار بودن است و دومی داشتن عزت نفس بالا است و همچنین همیار مشاور باید دارای سلامت روان باشد تا بتواند به دیگران راهنمایی و کمک های لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار