اولین همایش دانش آموزان همیار مشاور استان آذربایجان شرقی آغازبکار کرد

معاون پرورشی و فرهنگی استان: همیار مشاور پیام آور نشاط و شادابی در مدارس است

تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی در اولین همایش دانش آموزان همیار مشاور استان با حضور 500 دانش آموز دختر و پسر گفت: این همایش بیشتر در جهت شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی و تولید شادی و نشاط برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۵۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی استان: همیار مشاور پیام آور نشاط و شادابی در مدارس است

، طاهر علمی در مراسم افتتاح همایش همیار مشاور دختران در اردوگاه الغدیر تبریز بااظهار امیدواری نسبت به حل معضل آسیب های اجتماعی، خاطرنشان شد:با توجه به تعدد دامنه آسیبهای اجتماعی سعی کردیم با برگزاری همایش، همیار مشاور بتواند مشکلات دوستان را به مشاور انتقال دهد .

معاون فرهنگی و پرورشی استان با یادآوری دو دوره برگزاری همایش به صورت کشوری در ساری و همدان، ادامه داد: یکی از خصو صیات همیار مشاور باید رازداری باشد چرا که دانش آموزی که از نظر روحی و روانی دچار مشکل است، بیشتر به همکلاسی بازخورد می دهد.

علمی با تاکید بر این مهم که اولین کار همیار مشاور راهنمایی به اتاق مشاور مدرسه خواهد بود، افزود: این دانش آموزان باید بدانند که رفع مشکل دانش آموزان فقط از طریق متخصصان امر صورت می گیرد و نباید خودشان اقدامی در خصوص رفع آن انجام دهند .

وی ارمغان این طرح را بهسازی، آرامش و مسئولیت پذیری دانش آموزان دانست و گفت: بالطبع با کمک عوامل مدرسه و والدین دستاورد این حرکت پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طی این همایش 600 نفر در 1500 مدرسه دولتی و غیردولتی همیار مشاور در دوره اول خواهیم داشت، متذکر شد: این تعداد به نسبت 600 هزار دانش آموز خیلی کم است در حالی که فقط در دوره اول مشاور داریم و در کل با کمبود مشاور مواجه هستیم.

همیار مشاور در مدرسه تولید نشاط و شادی می کند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش وپرورش استان نیز در این مراسم فلسفه حضور مشاور در مدرسه را "کمک به بهداشت روان دانش آموزان" عنوان کرد.

جهانبخش غلامی افزود: رسالت اصلی همیار مشاور در مدرسه" تولید شادی و نشاط در مدارس و راز داری" است.

وی در خصوص این همایش افزود: این دوره 4 روزه در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود و دانش آموزان وظایف همیار مشاور، مفاهیم مشاوره و بهداشت روانی و خصوصیات همیار مشاور را خواهند آموخت.

غلامی تاکید کرد: بعد از ارزیابی هایی که صورت خواهد گرفت دانش آموزان مستعد در این امر شناسایی شده و ساماندهی خواهند شد.

گفتنی است، اولین همایش دانش آموزی همیار مشاور با حضور 500 دانش آموز دختر و پسر از 39 ناحیه و منطقه استان 12 الی 15 شهریور ماه در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار