ارتباط مؤثر در محیط خانواده از اصول اساسی ارتقاء سلامت روان است

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برقراری ارتباط موثر با نوجوانان و جوانان در محیط خانواده، خود مراقبتی از سلامت روان خود، تلاش محیط‌های آموزشی در ارتقاء سلامت روان دانش آموزان و دانشجویان و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در زمینه مهارت‌های زندگی از اصول اساسی در ارتقاء سلامت روان این گروه از جامعه است.

کد مطلب: ۸۶۲۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط مؤثر در محیط خانواده از اصول اساسی ارتقاء سلامت روان است

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با پانا کاشان، اظهار کرد: هفته سلامت روان که از هجدهم مهرماه با شعار جهانی "سلامت روان جوانان و نوجوانان، جهان در حال تغییر" نام‌گذاری شده، فرصتی برای ترویج مهارت‌های زندگی در بین شهروندان است.

وی با تأکید بر نقش خانواده در سلامت روان نوجوانان و جوانان افزود: جوان و نوجوان در محیط خانواده سرشار از مهر و محبت صادقانه والدین، احساس عزت نفس می‌کند و نسبت به خود، نگرشی توأم با احترام پیدا می‌کند و این احساس باعث می‌شود که در برقراری ارتباط با دیگران مطمئن‌تر عمل کند و از رفتارهای پرخطر دوری کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی سالم از مهم‌ترین اصول پیشگیری محسوب می‌شود که این اصل در زندگی نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های انسانی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مروجی تأکید کرد: مشارکت قشر جوان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به رشد و درونی سازی ارزش‌های معنوی و افزایش تاب‌آوری در مقابل مسائل و مشکلات زندگی از روش‌های رسیدن به این اهداف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار