سازمان دانش آموزی تسهیل کننده مشارکت دانش آموزان در امور مختلف

شیراز(پانا) - مدیر کل آموزش و پررش فارس با بیان اینکه سیاست ما تقویت سازمان دانش آموزی با حفظ معیار هایی است که در بدنه آن وجود دارد، تاکید کرد: سازمان دانش آموزی در واقع مشارکت دانش اموزان را در امور تسهیل می کند و زندگی جمعی را به آن ها آموزش و در فعالیت های مختلف مشارکت می دهد و این چیزی است که در مدارس مورد کم اهمیتی واقع شده است.

کد مطلب: ۸۵۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی تسهیل کننده مشارکت دانش آموزان در امور مختلف

علی عسکر نجفی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان فارس تشکیل سازمان دانش آموزی را بنابر یک ضرورت واقعی در چند سال گذشته دانست و افزود: سازمان دانش آموزی ماحصل یک دوره افتخار آمیز در تاریخ مدیریت کشور است که باید از ظرفیت های آن به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: به واسطه سازمان دانش آوزی فضا های سبز خوبی ایجاد کردیم تا دانش آموزان، با هم زیستن را تجربه کنند و همچنین نشاط و فعالیتی بدنی داشته باشند، همچنین این سازمان توانست فعالیت های پیشاهنگی را با حفظ ارزش های اسلامی پس از انقلاب اسلامی به دست بگیرد.

وی سازمان دانش آموزی را بدنه غیردولتی فعالی دانست که فرصتی برای آموزش و پرورش محسوب می شود و بیان داشت: این نگاه من به سازمان است، و باید به خوبی از فرصت های آن استفاده شود، و مسولیت های خوبی که به سازمان سپرده شده است با استفاده از این ظرفیت ها آن ها انجام داده است.

مدیر کل آموزش و پررش فارس خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی ابتکارات و خلاقیت ها را به وجه ناپیدای زندگی دانش اموزان در فعالیت های اجتماعی بروز می دهد و با در آمدزایی های خود نیز خیلی از مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داده است.

نجفی با بیان اینکه سیاست ما تقویت سازمان دانش آموزی با حفظ معیار هایی است که در بدنه آن وجود دارد، تاکید کرد: سازمان دانش آموزی در واقع مشارکت دانش اموزان را در امور تسهیل می کند و زندگی جمعی را به آن ها آموزش و در فعالیت های مختلف مشارکت می دهد و این چیزی است که در مدارس مورد کم اهمیتی واقع شده است.

وی با اشاره به بحث بوفه ی مدارس عنوان کرد: غذایی که دانش آموز مصرف می کند، روی روح و روان و شخصیت . رشد آن تاثیر می گذارد که باید با فرهنگ سازی باعث این شویم که به دانش آموز یاد بدهیم چه چیزی نخورند و چه چیزی را مصرف کنند.

وی همچنین از سازمان دانش آموزی خواست تا برنامه ریزی خوب و منسجم در بحث بوفه مدارس انجام شود، که با توجه به این موضوع که خود نیز یکی از نقاط آسیب پذیر آموزش و پرورش است، این آسیب پذیری برطرف شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی از نهاد های انگشت شمار عمومی و غیر دولتی است که در زمان اصلاحات تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان دانش آموزی استان فارس حتی بیش از وظایف خودش ایفای نقش می کند.

محمد نظری با بیان این که در هر کاری که به سازمان دانش آموزی سپرده شد، سود آن را نیز دیدیم، عنوان کرد: به عنوان مثال کتابخانه دانش آموز زمانی که در اختیار آموزش و پرورش ناحیه یک بود تقریبا به یک ورشکستگی رسیده بود و با تصمیمات اتخاذ شده در شورای برنامه ریزی استان تصمیم گرفته شد مدیریت آن به عهده سازمان دانش آموزی گذاشته شود.

وی ادامه داد: اما امروز که این کتابخانه به دست سازمان دانش آموزی سپرده شده است، به راحتی کار خود را با برنامه ریزی حساب شده و طرح جامع پیش می برد، و این در حالی است که کتابخانه دانش آموز علاوه بر این که هزینه های خودش را تامین می کند، اندوخته ای هم نیز ذخیره می کند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش فارس در خصوص پارک جنگلی فین که در شمال کشور وجود دارد تصریح کرد: این پارک زمانی که در اختیار ما قرار گرفت، مستقیما مدیریت آن را بر عهده سازمان دانش آموزی قرار دادیم.

نظری اضافه کرد: این پارک در اول کار مانند یک مخروبه غیرقابل استفاده بود، که پس از واگذاری مدیریت آن به سازمان دانش آموزی پیشرفت های خوبی حاصل شد به طوریکه هفته گذشته در بازدید های به عمل آمده این پارک در یک شب 400 خودرو ورودی به پارکینگ خود داشت که نشان دهنده آن است این مکان به محلی برای استفاده همه مردم تبدیل شده است.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی و پرورشی از ظرفیت های این سازمان تا کنون نهایت استفاده را برده است، خاطر نشان کرد: حتی در مواردی مانند اردوگاه شهید دستغیب، سرویس مدارس و در هر کجای دیگر مسئولیتی برعهده این سازمان گذاشته شد، پیشرفت های خوبی حاصل شد که بخشی از آن نیز به مدیریت رئیس این سازمان باز می گردد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس و معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش فارس در حضور مدیر کل و معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش به بیان پیشنهادات خود برای واگذاری بوفه مدارس به سازمان دانش آموزی ارائه دادند که مصوباتی در این راستا اتخاذ شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار