معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در گردهمایی مربیان مدارس سما:

خانواده‌ها نقش بسزایی در تکمیل فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارند

زنجان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گردهمایی مربیان مدارس سما گفت: خانواده‌ها نقش بسزایی در تکمیل و تثبیت فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۸۵۰۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها نقش بسزایی در تکمیل فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارند

محمود عباسی ظهر شنبه در کارگروه آموزشی مربیان مدارس سما با بیان اینکه طبق نتایج آزمون‌های سلامت روان دانش‌ آموزان، سطح اعتماد به نفس دانش‌آموزان استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین است، افزود: باید با جذب دانش‌آموزان در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، قرآنی و ورزشی و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های سیستماتیک عزت نفس و اعتماد به نفس دانش‌آموزان را بالا برد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: خانواده‌ها نقش بسزایی در تکمیل و تثبیت فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارند و عدم همسویی بعضی از خانواده‌ها با برنامه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت و اولویت قرار دادن آموزش دانش‌آموزان و کنکور محوری شدن و همینطور آسیب‌های فضای مجازی از مشکلات حوزه تربیتی آموزش و پرورش بوده که نیازمند همراهی مربیان تربیتی برای رفع کاستی‌ها است.

عباسی افزود: آمار خشم و خشونت‌های کلامی و رفتاری در جامعه و همچنین مدارس، بالا است که باید برای رفع این چالش مهم و تاثیرگذار در زمینه آموزش و پرورش تلاش جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: تحلیل نتایج آزمون‌های سلامت روان سعی می‌کنیم، مباحثی همچون کنترل خشم و خشونت، استرس و اضطراب و بالابردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان با اجرای فعالیت‌های مختلف هنری و تربیتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: با وجود همه مشکلات، معلمان دلسوزانه و با ایثار کار می‌کنند و اعتماد خانواده‌ها به مدرسه و معلم بالا است.

عباسی با بیان اینکه مقوله تعلیم و تربیت در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در احادیث و روایات مورد تاکید است، گفت: براساس روایات و احادیث علم از جنس نور است و حتی با نگاه دنیوی نیز علم موجب محبوبیت و پیشرفت خواهد ش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار