در گفت‌وگو با پانا

عضو شورای شهر تهران به ابهام حضور شهرداری در مراسم اربعین پاسخ داد

نظری: نقدهای شورای شهر به نوع حضور شهرداری در مراسم اربعین بوده نه اصل حضور آن

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای تهران می‌گوید نقدهای شورای شهر تهران به اصل حضور شهرداری در مراسم اربعین نبوده است بلکه این نقدها به نوع نقش و میزان حضور شهرداری تهران بوده است که اکنون ساماندهی شده است.

کد مطلب: ۸۵۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای شهر تهران به ابهام حضور شهرداری در مراسم اربعین پاسخ داد

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا درباره نقدهایی که به شهرداری تهران برای نحوه حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین می‌شود، گفت: به اصل حضور شهرداری تهران در این مراسم، نقدی وجود نداشت بلکه شهرداری تهران هم مانند بسیاری از شهرداری‌ها دوست دارد در برنامه مذهبی که مردم از آن استقبال می‌کنند، نقش داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه درباره نوع نقش و میزان حضور شهرداری تهران در مراسم اربعین نقدهایی وجود داشت، گفت: نقدها به این دلیل بود که شهرداری در دوره گذشته تلاش می‌کرد از ابتدا تا انتهای کار را انجام دهد به طوری که به سازمان‌های دیگر سهمی برای فعالیت نرسد.

وی با اشاره به نظام‌مند شدن نقش شهرداری در مراسم اربعین گفت: اکنون این کار نظم گرفته است و شهرداری تهران بر اساس مصوبه ستاد اربعین فقط در حوزه خدمات شهری در مراسم اربعین مسئولیت دارد.

دولتی کردن مراسم مذهبی یک اشتباه استراتژیک است

چندی پیش، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و نماینده ناظر شورا بر فرایند برگزاری مراسم اربعین اخیرا در کانال تلگرامی‌اش نوشت: عظمت برگزاری مراسم اربعین و راهپیمایی که در سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین راه پیمایی‌های جهانی تبدیل شده است، مبتنی بر مشارکت مردم است، اگر هزینه‌ها و بودجه‌ها هم مبتنی بر مشارکت مردمی باشد، این مراسم عمق بیشتری خواهد یافت، هر قدر که ما به سمت دولتی کردن این مراسم پیش برویم، نوعی انحراف از فلسفه وجودی برگزاری مراسم اربعین است. اساسا دولتی کردن مراسم مذهبی یک اشتباه استراتژیک است. اگر شهرداری تهران بتواند از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد استفاده کند، به گمان من بیشتر در مسیر اهداف برگزاری مراسم اربعین حرکت کرده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران اخیرا در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر با یک فوریت طرح «ارائه مجوز انجام هزینه‌کرد به شهرداری برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی» با 12 رأی موافق و هفت رأی مخالف به یک فوریت این طرح رأی مثبت موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار