مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

11 هزار معلم تربیت بدنی در رقابت‌های علمی – تخصصی شرکت کردند

اردبیل (پانا) - مدیر کل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: 11 هزار معلم تربیت بدنی در مراحل مختلف رقابت‌های علمی – تخصصی معلمان تربیت بدنی شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۴۹۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
11 هزار معلم تربیت بدنی در رقابت‌های علمی – تخصصی شرکت کردند

محمد جعفری در آئین اختتامیه بیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی - تخصصی معلمان تربیت بدنی سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: از 33 هزار معلم تربیت بدنی بیش از یک سوم آنها در این رقابت‌ها حضور داشتند که در مرحله استانی 2 هزار و 400 نفر برگزیده شدند تا از بین آنها 224 نفر در گروه آقایان و 224 نفر نیز در گروه بانوان باهم رقابت کنند .

وی خاطرنشان کرد: اردبیل میزبان گروه آقایان بیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی - تخصصی معلمان تربیت بدنی بود و هفته آینده نیز در اصفهان رقابت‌های بانوان آغاز خواهد شد به طوری که در مجموع 500 نفر در این رقابت‌ها حضور دارند .

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت با بیان اینکه در همه استان‌های کشور با توجه جدی به تامین امکانات و زیرساخت‌ها سعی بر این است تا به واسطه درس تربیت بدنی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به انجام برسد، افزود: ما هر چقدر در گروه سنی نوجوانان و جوانان با همراهی خانواده‌ها در این حوزه کار کنیم باز هم کم است .

جعفری ادامه داد: در کنار دانش‌ آموختن معلمان تربیت بدنی در این رقابت‌ها توان بدنی و آمادگی جسمانی خود را به نمایش گذاشتند که جای دارد از همراهی داوران و ناظران و همچنین میزبانی شایسته اردبیل در این رقابت‌ها قدردانی کنیم .

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین به حوزه تربیت بدنی در قالب ساحه تربیت زیستی توجهی جدی شده تا در کنار 11 حوزه یادگیری و برنامه‌ درس ملی حوزه تربیت بدنی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد که خروجی این برنامه‌ها در قالب شعار «خدا توانا و داناست» طراحی و تدوین شده که ما در قالب 7 سیاست کلی این اهداف را پیگیر هستیم .

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت بیان کرد: تمام فعالیت‌ها در این حوزه بر محور مدرسه، برنامه‌محوری، اخلاق‌محوری، توجه به کیفیت کارهای مهارتی و آموزشی، مشارکت‌جویی و ایجاد یک رقابت علمی - تخصصی تعریف و تبیین شده که امیدواریم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم .

جعفری افزود: برای کیفی‌ کردن درس تربیت بدنی سه عنصر نیروی انسانی، محتوا و فضا و تجهیزات بسیار مهم به نظر می‌رسد که استراتژی اصلی دفتر تربیت بدنی وزارت توانمندسازی معلمان تربیت بدنی است که قطعا در قالب سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی مورد پیگیری قرار می‌گیرد .

وی برگزاری این رقابت‌های علمی - تخصصی را نمونه‌ای از فعالیت‌ها برای کیفیت‌بخشی اقدامات و فعالیت‌های موثر برای توانمندی نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: در زمینه تامین تجهیزات و فضای مناسب نیز که لازمه کار معلمان تربیت بدنی است در سال‌های اخیر منابع اعتباری خوبی تامین شده تا هم سالن‌های ورزشی مدارس و هم امکانات آنها فراهم آید که در این باب نیازمند کمک و همراهی خیرین هستیم .

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت کمبود شدید فضای ورزشی در مدارس و ضرورت برچیده شدن فضای ناایمن و نامناسب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ساخت و سازهای جدید محور کار ما احداث سالن در کنار فضاهای آموزشی است تا دانش‌آموزان بتوانند مهارت‌های اجتماعی و زندگی و سلامت خود را تضمین کنند .

جعفری استان اردبیل را در تجهیز امکانات ورزشی و بهداشتی پیش قروال توصیف کرد و گفت: ما در این چهار ماه گذشته تلاش کردیم تا از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر منابع وزارتی 30 میلیارد تومان تجهیزات خریداری و به استان‌ها ارسال کنیم که امروز شاهد اعزام کاروان این تجهیزات به سمت مناطق و نواحی آموزش و پرورش این استان بودیم .

وی اضافه کرد: از 17 تا 25 شهریور ماه در استان‌های مختلف توزیع این تجهیزات انجام می‌شود و قرار است 14 شهریور با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد این اقدام به صورت نمادین برگزار شود .

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت از تدوین کتاب راهنمای معلم ویژه درس تربیت بدنی و آموزش و ارتقای مهارت آموزگاران پایه ابتدائی خبر داد و اظهار کرد: ما در کنار این رقابت‌ها و برنامه‌های آموزشی آموزش‌های ضمن خدمت را برای انگیزه‌بخشی بیشتر به معلمان در نظر گرفتیم تا در کنار فعالیت‌های عملی و کاربردی معلمان در مدارس آموزش‌های تئوری نیز مدنظر قرار گیرد .

جعفری در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در یک آسیب ‌شناسی دوره برگزاریبیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی - تخصصی را مورد دقت و توجه قرار دهیم تا با اصلاح برخی رویه‌ها به استراتژی موردنظر دفتر که توانمندسازی نیروی انسانی و جلب مشارکت فراگیر معلمان این رشته است دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار