معاون فضاهای ورزشی دفتر تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش خبر داد:

احداث و بهره‌برداری 150 چمن مصنوعی و 83 سالن و استخر در سال جاری

تهران (پانا) - معاون فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش از احداث و بهره‌برداری 150 چمن مصنوعی و 83 سالن و استخر در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۴۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
احداث و بهره‌برداری 150 چمن مصنوعی و 83 سالن و استخر در سال جاری

به گزارش روابط عمومی دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، عباس حاجی‌زاده در جشنواره تجلیل از معلمان و مدیران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «دفتر تربیت‌بدنی وزارت برای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و بر مبنای سیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت این وزارت‌خانه، چهار راهبرد در نظر گرفته است. راهبرد اول، توسعه کیفی درس تربیت‌بدنی است که در این زمینه می‌توان به افزایش یک ساعت درس تربیت‌بدنی در پایه یازدهم و دو ساعت هم برای پایه دوازدهم و تهیه کتاب راهنمای معلم ابتدایی و متوسطه و تهیه شیوه‌نامه اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی و ... اشاره کرد.»

او ادامه داد: «راهبرد دوم افزایش مشارکت دانش‌آموزان و اولیا در فعالیت‌های حرکتی برای افزایش سواد حرکتی است که در این زمینه هم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است که می‌‌توان به المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اشاره کرد.»

معاون فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: «اگر می‌خواهیم بر کم‌تحرکی دانش‌آموزان غلبه کنیم باید به سمتی برویم که سهم خودمان را در فعالیت‌های فوق‌برنامه که در مدرسه اتفاق می‌افتد بیشتر کنیم. ما برای افزایش سه ساعت درس تربیت‌بدنی با معضلات مختلفی روبه‌رو بودیم، اول مشکل کمبود نیروی انسانی موردنیاز بود ولی در فوق‌برنامه با این مشکلات کمتر برخورد کردیم و به همین دلیل بحث المپیاد‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای را مطرح کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد. در سال گذشته بیش از چهار میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور در آن شرکت کردند، ما در همین زمینه برای اینکه بتوانیم فشار را از روی دوش دبیران تربیت‌بدنی کمتر کنیم عنوان و شرح وظایف معاون پرورشی و فرهنگی مدرسه را عوض کردیم و به معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدرسه تغییر نام پیدا کرد و در شرح وظایف آنان نیز برگزاری المپیاد و فعالیت‌های فوق‌برنامه را اضافه کردیم.»

حاجی‌زاده گفت: «یکی از کارهای دیگر که در سال تحصیلی آینده انجام می‌شود تشکیل انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی در مدارس کشور، زیر مجموعه شورای دانش‌آموزی مدرسه است. هدف از این طرح استفاده از ظرفیت نظام داوطلبی دانش‌آموزان در مدارس کشور است و هدف دیگر اینکه بتوانیم مقداری از فشار کاری دبیران تربیت‌بدنی را بکاهیم، در این طرح انجمن‌های ورزشی هر رشته با هماهنگی دبیر تربیت‌بدنی از بین دانش‌آموزان انتخاب می‌شود تا در برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و ورزش صبحگاهی و حیاط پویا و... نیروی کمکی باشند و دبیر تربیت‌بدنی فقط راهبری کار را انجام دهد. در این زمینه برنامه‌هایی مانند حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در حال انجام است.»

او افزود: «استراتژی سوم ما در دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، توانمند‌سازی نیروی انسانی است که در این باره، علاوه بر آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران و دبیران تربیت‌بدنی برای مدیران و معاونان مدارس نیز دوره‌های مختلفی برگزار شده است و امسال نیز با توجه به کمبود نیروی متخصص تربیت‌بدنی در کشور طرح آموزش آموزگاران پایه را طراحی کردیم که در حال انجام است.»

معاون فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش استراتژی چهارم این معاونت را توسعه فضاها و تجهیزات ورزشی اعلام کرد و گفت: «خوشبختانه امروز شاهد راه‌اندازی کاروان تجهیزات ورزشی در سطح استان‌ها هستیم. در حوزه فضاهای ورزشی، امسال ۱۵۰ چمن مصنوعی در سطح کشور احداث و به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار آن ۸۳ پروژه سالن و استخر در سال جاری با همکاری نوسازی بهره‌برداری می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار