زرافشان: راه اندازی مجدد دروس تجربی آزمایشگاهی نشاط علمی میان دانش آموزان ایجاد کرده است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم سراسر کشور بر فعال‌سازی بیش از پیش اقدامات آزمایشگاهی در مدارس با تکیه بر فعالیت های گروهی در حوزه دروس آزمایشگاهی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۴۹۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
زرافشان: راه اندازی مجدد دروس تجربی آزمایشگاهی نشاط علمی میان دانش آموزان ایجاد کرده است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان صبح روز دوشنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم سراسرکشور که به میزبانی مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه یادگیری عمیق دروس آزمایشگاهی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است، افزود: خوشبختانه راه‌اندازی مجدد دروس تجربی آزمایشگاهی در مقطع متوسطه دوم باعث رشد و بالندگی بیش از پیش دانش آموزان شده و این اتفاق در نهایت به ایجاد فضای نشاط علمی در بین این قشر منجر خواهد شد.

او فعال سازی بیش از پیش اقدامات آزمایشگاهی در مدارس با تکیه بر فعالیت‌های گروهی را از اولویت های معاونت آموزش متوسطه در حوزه دروس آزمایشگاهی دانست و تاکید کرد: تشویق به فعالیت گروهی و دوری از رقابت زدایی فردی یکی از مزیت های بزرگ برگزاری رقابت‌هایی از این دست است.

زرافشان ادامه داد: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدارس ما باید دانش آموزان را برای یک زندگی پاک و حیات طیبه آماده کنند، تجربه کردن و اصلاح کردن مسیرهای علمی در دروس و یادگیری این مهارت‌ها در نهایت در زندگی شخصی افراد هم می تواند به آن ها کمک کند و به ما نیز در دستیابی به اهدافی که در خصوص تربیت نسل آینده ایران اسلامی داریم یاری رساند.

حیدر تورانی، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در دنیای پیشرفته امروز تنها اتکا به هوش تحصیلی و ذهنی راهگشای زندگی آینده دانش آموزان ما نخواهد بود، اظهار کرد: باید مهارت‌های زندگی کردن، تجربه کردن و آموختن از تجربیات را در دانش‌آموزان امروز نهادینه کنیم.

او توجه به علومی که ذات آن ها تجربه کردن فرآیندهای عملی در سطح آموزش است را مسیری مناسب در راستای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد : قطعا اگر در تربیت نسل امروز به این موارد توجه داشته باشیم به درستی در راهی قدم خواهیم گذاشت که نهایت آن تربیت دانش‌آموزانی تمام‌ساحتی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار