سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: 2.1 درصد از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه‌کرده‌اند

پلیس ۲ تن مواد را از اطراف مدارس جمع‌آوری کرد

تهران(پانا) - سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر طبق آخرین آمار رسمی 2.1 درصد از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه تجربه یک بار و بیشتر مصرف مواد مخدر را داشته‌اند.

کد مطلب: ۸۴۸۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:  2.1 درصد از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه‌کرده‌اند

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پانا درباره اعتیاد در مدارسگفت:‌ در مدارس شیوع اعتیاد بسیار اندک است اما حتی یک بار تجربه مصرف هم از نظر ما اهمیت دارد. پژوهش‌های متعددی درباره اعتیاد دانش آموزی انجام شده است اما طبق آخرین آمار رسمی 2.1 درصد از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه تجربه یک بار تا بیشتر مصرف مواد مخدر را داشته‌اند.

او درباره اینکه چرا این مقطع سنی برای آمار در نظر گرفته شده است، توضیح داد: این مقطع سن تجربه، هیجان و بلوغ است که بیشتر ممکن است افراد در معرض خطر مصرف مواد قرار بگیرند. در مقطع ابتدایی آمار آن‌قدر نادر است که قابل اشاره نیست و در آمارهای بین‌المللی هم سه سال آخر تحصیلات مدرسه را می‌سنجند.

افشار همچنین در پاسخ به اینکه آیا اطراف مدارس مورد پایش قرار می‌گیرد یا نه به پانا گفت: ما سال گذشته تا شعاع 500 متری اطراف مدارس، دانشگاه‌ها، سینما، پارک و فضاهای عمومی را هدف‌گذاری کردیم که اگر در این شعاع مواد مخدر توزیع یا مصرف شود برخورد شدیدتری انجام گیرد. همان‌طور که طبق اعلام پلیس دو تن مواد را از اطراف مدارس جمع آوری کرد.

او همچنین ادامه داد: امسال شعاع 500 متری را به 250 متر تقلیل دادیم که بتوانیم کنترل بیشتری داشته باشیم و خانواده‌ها امنیت خاطر بیشتری درباره محیط تحصیل فرزندشان داشته باشند. اما به‌طور کلی باید بگویم این که گفته می‌شود اطراف مدارس مواد مخدر زیاد مصرف یا خرید و فروش می‌شود، درست نیست. مدرسه آینه اجتماع و گلوگاه خوبی است که مداخلات پیشگیرانه و درمانی را انجام بدهیم. ما در طول سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش و شخص وزیر و معاونان ایشان داشته‌ایم و اکنون وضع آموزش و پرورش قابل قبول است و می‌توان گفت در مدارس سوءمصرف مواد مخدر منجر به خطرآفرینی نداریم.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: درباره اینکه گفته می‌شود چرا آمارهای دقیقی درباره اعتیاد دانش‌آموزان وجود ندارد باید بگویم بعضی موارد با سرشماری به دست نمی‌آید با غربالگری درباره چنین مواردی نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. نمی‌شود 12 میلیون دانش‌آموز را داخل یک دستگاه گذاشت که ببینیم معتاد هستند یا نه؟ این موارد نیاز به طرح‌های پژوهشی، پرسشنامه و مصاحبه‌های دقیق دارد و ما هم از همین شیوه‌های استاندارد جهانی در بررسی اعتیاد دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار