کنگره بین‌المللی «دانش اعتیاد» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - کنگره بین المللی «دانش اعتیاد» با هدف ایجاد فرصتی علمی و تخصصی در امر سیاستگذاری، پیشگیری و درمان اعتیاد شهریور ماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۸۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کنگره بین‌المللی «دانش اعتیاد» برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد تقی جغتایی رئیس دوازدهمین کنگره بین‌المللی «دانش اعتیاد» بیان کرد: برگزاری این همایش بین‌المللی فرصتی مناسب به منظور بررسی فعالیت‌های علمی و تخصصی در حوزه اعتیاد و ارایه رویکرد سازنده درامر سیاست‌گذاری، پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی است.

وی گفت: در این کنگره بین‌المللی، اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی، دیدگاه‌ها و یافته‌های خود در زمینه آخرین فعالیت‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را ارائه و به اشتراک می گذارند.

وی با اشاره به اینکه در این نشست علمی تمامی ابعاد دانش اعتیاد از جمله مداخلات درمانی و شناختی نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، افزود: عوارض شناختی اعتیاد و راه های بازتوانی شناختی آن از موضوعات مهم در کنگره بین المللی دانش اعتیاد است.

جغتایی با بیان اینکه ارایه راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد مورد تاکید است، افزود: تلاش می‌شود براساس یافته‌های محققان داخلی و بین‌المللی، مکانیزم‌ها و روش‌های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان تدوین و در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در دوازهمین کنگره سالانه بین المللی دانش اعتیاد، چندین گردهمایی علمی نیز برگزار می شود و محققان دیدگاه ها و یافته های پژوهشی خود در ارتباط با فرصت های پیش رو در حوزه‌های‌ پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش را ارائه خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: در این کنگره بین المللی به دانشمندان و محققان جوان در حوزه های مختلف بواسطه انجام تحقیقات علمی و تخصصی و ارایه راهکارهای مفید در امر پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی شناختی مبتلایان به این معضل اجتماعی، جوایزی اهدا خواهد شد.

کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد به مدت سه روز از چهاردهم تا شانزدهم شهریور ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران دایر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار