رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی

اعزام دانش آموزان گلستانی به اردوی مناطق مرزی

گرگان (پانا) - محمد ضیایی رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گلستان از اعزام دانش آموزان گلستانی به اردوی مناطق مرزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعزام دانش آموزان گلستانی به اردوی مناطق مرزی

محمد ضیایی رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از اعزام دانش آموزان گلستانی به اردوی مناطق مرزی خبر داد و گفت: هرساله اردوی ملی مناطق مرزی با هدف تقویت هویت ایرانی اسلامی، ایجاد وحدت ملی میان اقوام ایرانی و توانمندسازی دانش آموزان مناطق مرزی کشور برگزار می‌شود.

ضیایی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف فرهنگی علمی، مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی، بازدید های علمی و نیر از جمله برنامه هایی است که برای دانش آموزان حاضر در اردوی ملی انجام می شود. وی افزود: دانش آموزانی که به نمایندگی از مناطق مرزی در این اردوها و همایش ها شرکت می نمایند، باید سفیران ما در شهر ها و مناطق مرزی باشند و بتوانند آموخته ها خود را در اختیار دیگر دانش آموزان قرار دهند.

ضیایی خطاب به دانش‌آموزان مناطق مرزی اظهار داشت: حضور شما در این برنامه فرهنگی، نماد وحدت، همدلی و همکاری است و این اردو در کنار جنبه های پرورشی و آموزشی پیام آور وحدت و همدلی در دفاع از مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی است.

اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی شرق کشور از تاریخ 29 مرداد لغایت2 شهریور ماه به میزبانی استان خراسان رضوی در اردو گاه شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار می گردد که 24 نفر از دانش آموزان شهرستانهای مرزی استان گلستان به همراه سرپرستان و مربیان شرکت نمودند. . لازم به ذکر است اردوی ملی دانش آموزان دختر مناطق مرزی کشور از تاریخ 19تیر لغایت23 تیر ماه به میزبانی اداره کل شهرستانهای تهران در اردو گاه شهید باهنر تهران با حضور مسئولین کشوری برگزار گردید که 24 نفر از دانش آموزان دختر شهرستانهای مرزی استان گلستان به همراه سرپرستان و مربیان شرکت نمودند و توانستند رتبه برتردر این اردو کسب نمایند .

ضیایی از جمله اهداف برگزاری اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی را اطلاع یابی و استفاده دانش آموزان مناطق مرزی از ظرفیت های یکدیگر، تقویت وحدت، همدلی و همزبانی در بین همه اقوام ایرانی، آشنایی دانش آموزان با تهدیدات فضای مجازی و سایبری و مصون شدن در برابر آن و همچنین بصیرت افزایی و آشنایی با آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر عنوان کرد.

وی درخاتمه با بیان اینکه دانش آموزان مناطق مرزی دیوار مستحکمی برای حفاظت از دین و میهن اسلامی هستند؛ گفت: در طول دوران دفاع مقدس و 40 سال حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدای گرانقدری خون خود را برای دفاع از کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اهدا کردند و ما باید با دل و جان پاسدار خون های پربرکت شهدا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار