نماینده مجلس: هم زمانی استیضاح کرباسیان با هفته دولت اتفاق خوبی نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید می کند استیضاح وزیر اقتصاد در هفته دولت اقدام مناسبی نیست اما به لحاظ قانونی و آیین نامه ای امکان جابجایی زمان استیضاح وجود نداشت.

کد مطلب: ۸۴۸۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس: هم زمانی استیضاح کرباسیان با هفته دولت اتفاق خوبی نیست

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار صحن علنی فردا قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح استیضاح کرباسیان به ماه های گذشته بر می گردد که پس از طی مراحل قانونی فردا در دستور کار مجلس قرار گرفت، بنده اعتقاد دارم اگر استیضاح در هفته دولت قرار نمی گرفت بهتر بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه سوال از رئیس جمهور نیز در دستورکار صحن علنی قرار دارد، بیان داشت: هم زمانی استیضاح با هفته دولت و نزدیکی آن با سوال از رئیس جمهور وجهه مناسبی ندارد، کاش بین سوال و استیضاح فاصله می افتاد و هیچ کدام در هفته دولت انجام نمی شد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال قانون اساسی به نماینده این حق و اجازه را داده است که وزیر را استیضاح و از رئیس جمهور سوال کند، ما نیز حق رای دادن به وزیر متناسب با صحبت ها و پاسخ هایش را داریم.

وی گفت: برای رای دادن به استیضاح قضاوت و پیش داوری نداریم، اگر پاسخ قانع کننده باشد مجدد به کرباسیان برای سکانداری وزارت اقتصاد رای خواهیم داد، با حب و بغض و جو سیاسی رای نمی دهیم.

یوسفیان ملا در ادامه با اشاره به اینکه استیضاح 15 محور دارد، بیان داشت: استیضاح برای شرایط کنونی اقتصاد کشور نیست و برای آنکه در صحن علنی مطرح شود در کمیسیون تخصصی مورد برسی قرار گرفته است بنابراین نمی توان گفت به دلیل جو و فضای کنونی کشور نباید استیضاح انجام شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه استیضاح بر اساس عملکرد انجام می شود نه جو حاکم بر کشور، ادامه داد: مجلس ترمیم دولت را خواستار بود، با این حال دست به استیضاح زد و باید دید در نشست فردا مسائل چگونه مطرح می شود و وزیر به چه نحو دفاع خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بهتر بود سوال و استیضاح با فاصله و در هفته دولت انجام نمی شد،گفت: به لحاظ قانونی هیات رئیسه مجلس اختیار تغییر زمان سوال و استیضاح را ندارد، سوال رئیس جمهور بعد از یک ماه و استیضاح وزیر 10 روز بعد از اعلام وصول باید انجام شود، خیلی بهتر بود که زمان این دو تغییر می کرد با این حال نمی توان به دلیل جو یا میل فردی، ظرف زمانی قانونی را در نظر نگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار