معاون پرورشی آموزش و پرورش:‌ بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسعه اردوهای دانش آموزی است

نیشابور- معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از بهترین راه های پیگشیری از آسیب های اجتماعی توسعه اردوهای دانش آموزی است و در تلاش هستیم تا اردوهای دانش‌آموزی را گسترش دهیم.

کد مطلب: ۸۴۷۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش:‌ بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسعه اردوهای دانش آموزی است

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: رویکرد جدید ما در آموزش و پرورش در این راستا طراحی شده است که مهارت های مختلف را به دانش آموزان بیاموزیم و دررویکرد های تربیتی ، فرهنگی و تربیتی و پرورشی کاملا به دنبال این هستیم که فضای آموزش و پرورش تبدیل به فضای قالب شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان هایی است که آماده زندگی با سعادت هستند ، رویکرد سند توحل بنیادین به گونه ای است که مدرسه را تنها مکان برای تربیت و آموزش نمی داند و اردوهای دانش آموزی بهترین بستر است که می تواند مهارت ها را به دانش آموزان آموزش دهد و همچنین روحیه نشاط و شادابی را در دانش آموزان تزریق کند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از بهترین راه‌های پیگشیری از آسیب‌های اجتماعی توسعه اردوهای دانش‌آموزی است. ما در تلاش هستیم تا اردوهای دانش‌آموزی را گسترش دهیم. همچنین در تلاش هستیم که اردوهای مدرسه‌ای، منطقه‌ای، قطبی، استانی‌، اردوهای ویژه‌ و اردوهای جهادی را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در اردوهای راهیان نور بیش از 400 هزار دانش آموز شرکت کردند و یکی از رویکردهای دیگر ما توسعه و تقویت اردوهای‌های دانش‌آموز است

کاظمی ابراز کرد: اردوی دانش آموزان مناطق مرزی یک حرکت نمادین برای تجلی وحدت ، انسجام ملی و هویت ملی دانش‌آموزان است.

وی گفت: دانش‌آموزان مناطق مرزی در خط مقدم تقابل فرهنگی و دفاع از مرزهای فرهنگی وجغرافیایی قرار دارند، رویکرد عدالت بخشی که یکی از شاخصه‌های نظام ما است این مهم را فراهم می‌سازد که به مناطق مرزی توجه ویژه‌ای شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار