نقش کلیدی پیشگیری‌های رشد مدار در کنترل آسیب‌های اجتماعی

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: پیشگیری‌های رشد مدار نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۸۸۲۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش کلیدی پیشگیری‌های رشد مدار در کنترل آسیب‌های اجتماعی

احمد ناصری در کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: تعامل و اقدام مشترک در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار اثر بخش است، زیرا پیشگیری‌های رشدمدار توأم با ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی به دانش‌آموزان نقشی اساسی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان دارد .

او با اشاره به ماهیت آسیب‌های اجتماعی، اقدام فراقوه‌ای و فوق‌العاده را نیاز مبرم در این حوزه دانست و افزود: آموزش و پرورش استان اردبیل برای هرگونه همکاری بین‌بخشی در چارچوب مصوبات این کارگروه آماده همکاری با دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های استان است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اردبیل نیز پیشگیری رشد مدار از آسیب‌های اجتماعی را رویکرد اجتماعی و مبتنی بر شواهد اثربخش و متناسب با رشد شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: توسعه این رویکرد از اولویت‌های آموزش و پرورش در راستای تحقق ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین بوده و در این راستا بیش از 1400 واحد آموزشی استان تحت پوشش برنامه پیشگیری رشدمدار از آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند .

منصور صاحب، از مدرسان استانی برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواست تا به توانمندسازی مدرسان آموزشگاهی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و فعال آموزشی در انتقال مفاهیم و مهارت‌ها به دانش‌آموزان اهتمام بیشتری داشته باشند .

مسئول پیشگیری‌های اجتماعی دادگستری کل استان نیز ضمن تأکید بر ضرورت توجه به پیشگیری رشد مدار در برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به منظور توسعه و ارتقای کمّی و کیفی برنامه پیشگیری رشد مدار در سطح مدارس استان آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش است .

فروزنده ضمن اشاره به برخی تجربیات جهانی در موضوع پیشگیری‌های رشد مدار و نتایج حاصل از آن تأکید کرد: انتظار می‌رود مدرسان استانی اهمیت موضوع را به نحو مقتضی در کلاس‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان تبیین کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار