استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گفت:

روابط عمومی ها عاملی مهم برای تقویت اعتماد میان مردم و دستگاه های اجرایی هستند

شیراز(پانا) - استاندار فارس تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان را یکی از ضرورت های امروز در جامعه دانست و گفت: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم نقش موثری در ایجاد و تقویت این اعتماد بر عهده دارند که باید در این زمینه گام بردارند.

کد مطلب: ۸۴۶۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی ها عاملی مهم برای تقویت اعتماد میان مردم و دستگاه های اجرایی هستند

اسماعیل تبادار در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس، افزود: اولین گام در تحقق اهداف و وظایف اصلی روابط عمومی، آگاهی به شرح وظایف و تعریف صحیح روابط عمومی از سوی متولیان آن است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: همه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شده اند و وظیفه روابط عمومی های این دستگاه های اجرایی برقراری ارتباطی موثر و صحیح با مردم است تا بتوانند این اقدامات و خدمت رسانی ها را در جامعه اطلاع رسانی کنند، همچنین با توجه به این که رسانه ها پل ارتباطی دستگاه های اجرایی با مردم هستند باید با آن ها ارتباطی موثر و پویا داشت.

وی با بیان این که ارایه مشاوره به مدیران سازمان ها از وظایف روابط عمومی ها است، گفت: متولیان روابط عمومی در همه دستگاه ها باید با اشراف به اقداماتی که در این دستگاه ها انجام می شود مدیر خود را از نقاط ضعف و قوت مجموعه آگاه و زمینه تصحیح اشتباهات را فراهم کنند.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس با تاکید بر لزوم توجه به مساله آموزش در حوزه روابط عمومی ها، بیان کرد: این آموزش ها باید علاوه بر متولیان روابط عمومی شامل مدیران دستگاه ها نیز باشد و آنها را با جایگاه، وظایف و کارکردهای روابط عمومی آشنا کند.

تبادار تقویت اعتماد میان مردم و مسئولان را یکی از ضرورت های کنونی جامعه دانست و یادآور شد: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم نقش موثری در ایجاد و تقویت این اعتماد بر عهده دارند. البته این اعتماد سازی در صورتی موفق خواهد بود که اطلاعات منتشر شده از روابط عمومی بر مبنای واقعیت باشد، چرا که مصلحت اندیشی ها بسیاری از موازنه های اجتماعی و حکومتی را به هم زده اند.

وی با بیان اینکه نگاه عالمانه و مبتنی بر نیازهای امروز جامعه از سوی روابط عمومی دستگاه ها، مدیران را به رهاوردهای علمی و نوین مسلح می کند، عنوان کرد: امر آموزش باید به عنوان یکی از نخستین برنامه های شورای هماهنگی روابط عمومی ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید از حالت تشریفاتی خارج شود و اقدامت عملیاتی را در برنامه کاری خود قرار دهند، ابراز امیدواری کرد که شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس در راستای تقویت بنیان کار این مجموعه به تمام معنا اثر گذار باشد.

تبادار با تاکید بر اینکه تدوین سند جامع راهبردی باید نخستین گام شورای هماهنگی روابط عمومی باشد، گفت: این سند راهبردی می تواند کارکرد روابط عمومی ها را در چارچوب برنامه ای هدفمند و آینده محور ساماندهی کند و به عنوان یک سند بالادستی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بررسی و رصد فعالیت دستگاه های اجرایی باید در برنامه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان باشد، خاطر نشان کرد: این شورا می تواند با رصد کردن کارکرد سازمان ها ، ارتباط روابط عمومی با رسانه و عملکرد مدیریت سازمان ها، مشکلات و موانع موجود بر سر راه تحقق اهداف روابط عمومی ها را شناسایی کرده و به ارایه راهکار برای حل آنها بپردازد.

تبادار با اشاره به جایگاه استانداری به عنوان نماینده حاکمیت و دولت در استان، یادآور شد: اگر مدیری به مجموعه روابط عمومی کم توجهی کند باید این موضوع در مجمع عمومی یا هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان بررسی و تذکرات لازم به مدیر مربوطه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی دستگاه ها باید به مسایل و مشکلات جامعه بپردازند،گفت: متولیان روابط عمومی می توانند با همگرایی، هم افزایی و معضل شناسی عمومی ابعاد مختلف مشکلات جامعه را شناسایی کرده و در راستای حل این مشکلات تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، در ادامه به تلاش دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: مقابله با این هجوم گسترده از طریق ایجاد همسایگی و نزدیکی میان مردم و مسئولان امکان پذیر خواهد بود و ایجاد ارتباط نزدیک میان مسئولان و مردم اگر بر مبنای اطلاع رسانی صحیح انجام شود به تقویت اعتماد عمومی می انجامد و اجازه انتشار اطلاعات نادرست در جامعه را نخواهد داد.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان فارس با بیان اینکه باید زمینه انتقاد مبتنی بر آگاهی و منصفانه را فراهم کنیم، گفت: پنهان کردن کاستی ها در هر دستگاهی به ضرر آن مجموعه خواهد بود اما اگر روابط عمومی مشکلات و نواقص را هشدار داده و مدیران را نسبت به آنها هشیار کند این مشکلات قابل حل خواهند بود.

تبادار همچنین روابط عمومی را چشم بینا، گوش شنوا و انعکاس دهنده مناسب فعالیت های نظام جمهوری اسلامی و دولت به مردم دانست و تاکید کرد: متولیان روابط عمومی باید برای موفقیت در این کارکردها توجه جدی به رسانه را در دستور کار قرار دهند و اگر به دنبال حقوق شهروندی هستیم باید رسانه های آزاد و منصف داشته باشیم که تحقق آزادی رسانه ها نیز با کاستن از نیازمندی های آنها به دست می آید.

وی همچنین از متولیان روابط عمومی ها خواست افرادی در سطح ادارات و دستگاه ها اجرایی وضعیت رسیدگی به درخواست های قانونی مراجعه کنندگان را بررسی کنند و گفت: اگر همه با اهتمامی جمعی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم بدون تردید همسایگی و نزدیکی میان مردم و مسئولان بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس بااشاره به آغاز هفته دولت ابراز امیدواری کرد: دست اندرکاران روابط عمومی دستگاه های اجرایی در هفته دولت در معرفی اقدامات و خدمات انجام شده نقش آفرینی موثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار