معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش: کیفیت‌بخشی تمام حوزه‌ها اولویت اصلی آموزش متوسطه در سال تحصیلی آینده است

مشهد (پانا) - دوره آموزشی معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات متوسطه اول کشور با حضور علی زر افشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش: کیفیت‌بخشی  تمام حوزه‌ها اولویت اصلی آموزش متوسطه در سال تحصیلی آینده است

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با اهداف دوره آموزشی معاونان آموزشی متوسطه و روسای ادارات متوسطه اول ادارات کل آموزش و پرورش کشور گفت: این دوره در راستای پیگیری دو برنامه مهم تعلیم و تربیت کشور در دولت تدبیر و امید برگزار شد.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها آموزش مهارت به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با عنوان " ایران مهارت" است که با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در این دوره آموزشی با بررسی مشکلات و نقاط ضعف این طرح در راستای اجرایی شدن هرچه بهتر آن گام برداریم.

زرافشان ادامه داد: درسال تحصیلی گذشته این طرح به صورت پایلوت در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه 8 استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی 97-98 این رقم به 20 درصد افزایش خواهد یافت و در کل استان‌های کشور در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‍های فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: در راستای این طرح دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت های عملی این حوزه‌ها آشنا می‌شوند و برای اجرای بهتر طرح یک کتاب راهنما مطرح شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای یک طرح نیز با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و تصریح کرد: از 4 سال گذشته با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پایش ویژگی کارآفرینی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه را آغاز کردیم و برای 250 نفر از مربیان با همکاری این دانشکده پروانه مربیگری کارآفرینی صادر شد که به آموزش عملی دانش‌آموزان خواهند پرداخت.

وی ادامه داد :این آموزش‌ها به شکلی طراحی شده است که دانش‌آموزان ایده‌های کارآفرینی خود را در کارگاه‌ها مطرح و اجرایی می‌سازند و در نهایت منجر به تشکیل بازارچه‌ها کار و فناوری خواهد شد و دانش‌آموزان تولیدات خود را در این بازارچه ها به نمایش و فروش خواهند گذاشت.

زرافشان در پایان خاطر نشان کرد: در دوره اول متوسطه برنامه‌های کیفیت‌بخشی با جدیت دنبال و جز اصلی‌ترین اولویت‌ها خواهد بود و در دوره دوم متوسطه نیز با توجه به استقرار پایه دوازدهم تکمیل ساختار در اولویت خواهد بود البته در کنار این موضوع برنامه‌های کیفیت‌بخشی در این دوره نیز دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار