دبیر هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان: راهیابی نزدیک به 200 پروژه علمی دانش آموزان ابتدایی به مرحله کشوری

تبریز ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه میزبان خواهد بود

تبریز(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی گفت: هفتمین جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی جابربن حیان با حضور 192 طرح دانش آموزی در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی برگزار و در پایان طرح های دانش آموزی در قالب کتابچه منتشر می شود.

کد مطلب: ۸۴۵۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیر هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان: راهیابی نزدیک به 200 پروژه علمی دانش آموزان ابتدایی به مرحله کشوری

فریده حقایی در گفت و گو با خبرنگار پانا، اهداف اصلی از اجرای جشنواره دانش آموزی جابربن حیان را زمینه سازی اهداف دوره ابتدایی در سند راهبردی آموزش و پرورش، اشاعه روحیه پژوهش ، پرسش گری در دوره ابتدایی، تقویت کاوش گری (تحریک و هدایت حس کنجکاوی)، بهره گیری فعال از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی و تقویت کار گروهی و پرهیز از رقابت جویی عنوان کرد.

دبیرهفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان با اشاره به میزبانی استان آذربایجان شرقی در هفتمین دوره ی این جشنواره، گفت: تبریز میزبان 350 دانش آموز و مسئول فرهنگی در روزهای 28، 29 و 30 مرداد ماه خواهد بود و با همکاری همه ی نهاد ها سعی در خلق خاطره ای به یادماندنی برای دانشمندان جوان ایران اسلامی مان دارد.

معاون آموزش ابتدایی دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: برابر سهمیه ای که به استان ها تخصیص داده شده است همزمان با نمایشگاه علمی دستاوردهای دانش آموزی، 193 پروژه­ علمی دانش آموزان ابتدایی از سراسرکشور به این مرحله راه یافته اند.

وی در خصوص مرحله استانی این جشنواره توضیح داد و افزود: از استان آذربایجان شرقی 20 طرح پژوهشی با شرکت 293 دانش آموز دختر و 256 دانش آموز پسر در رشته های طراحی و ساخت، آزمایش، نمایش، طبقه بندی و چندپایه شرکت کردند که تعداد مدارس مجری در مرحله استانی 180 آموزشگاه بود.

حقایی با مقایسه ی آماری شرکت کنندگان در جشنواره پروژه­های علمی دانش­آموزان (جابربن حیان) از افزایش مشارکت دانش آموزان خبر داد و در خصوص نحوه ی داوری پروژه ها تصریح کرد: اجرای داوری جشنواره جابر بن حیان با تربیت داوران مجرب با برگزاری کارگاه ها و جلسات مستمر و همچنین محتوا های معتبر اعم از شیوه نامه ، پاور پوینت تولیدی استان برابر با آخرین تغییرات در اختیار مناطق ونواحی و تبع آن همکاران گذاشته می شود.

دبیر جشنواره ادامه داد: امسال در اردیبهشت ماه داوری مرحله استانی پروژه های علمی دانش آموزان توسط 12 داور متخصص که در 4 گروه جمع آوری و طبقه بندی ، نمایش، آزمایش و طراحی و ساخت تقسیم بندی شده بودند در دو مرحله به بررسی طرح ها و مرحله دفاعیه انجام گرفت. پس از ثبت اطلاعات توسط مسئول مربوطه و تنظیم صورتجلسات در نهایت دقت و امانت داری نتایج استخراج بدون رتبه بندی با تجزیه و تحلیل نتایج ( موارد قابل تامل در پروژه ها و راهکارهای پیشنهادی جهت حل آن ها) طی بخشنامه ای به مناطق و نواحی ارسال شد .

حقایی اعلام کرد: جهت ترغیب و تشویق دانش آموزان در مرحله استانی از تمامی دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی با اهدا جوایز ، صدور لوح تقدیر و چاپ آثار همه آنان در قالب کتابچه تجلیل می گردد.

وی در ادامه افزود: در طول سال علاوه بر ارائه شیوه نامه، محتوای الکترونیکی کارگاه آموزشی برای سرگروه های آموزشی اداره کل و نواحی پنجگانه تبریز توسط دبیرخانه ها برگزار گردیده است و برای سرگروه های سایر مناطق از طریق اداره کل در آغاز سال تحصیلی به صورت متمرکز کارگاه برگزار شده است .

معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی خاطرنشان شد: به میمنت برگزاری هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان در شهر تبریز با دعوت از مدرس کشوری برای 75 نفر از نمایندگان مناطق و نواحی و اداره کل کارگاه آموزشی و عملی در تیرماه برگزار شد.

دبیر جشنواره جابربن حیان در خصوص نحوه و زمان پذیرش بیان کرد: پذیرش مدعوین جشنواره (دانش آموزان و سرپرستان در محل پردیس فرهنگیان فاطمه الزهرا ، معاونین و مهمانان وزارتی در باشگاه فرهنگیان تبریز) در 28 مرداد ماه ، محل چینش غرفه ها در نمایشگاه درروز یکشنبه 28 مرداد ماه در سالن تالار معلم توسط استان ها و مراسم افتتاحیه صبح روز دوشنبه 29 مرداد ماه واختتامیه صبح روز سه شنبه 30 مرداد ماه در تالار معلم برگزار می شود.

حقایی از برنامه های جنبی این جشنواره سخن گفته و یادآور شد: برنامه های جنبی و فوق برنامه در محل پردیس فرهنگیان با برگزاری نماز جماعت، مسابقات، جنگ شادی، تبریز گردی وسایر برنامه های شاد در خدمت دانشمندان جوان و همکاران فرهیخته ی تمام استانها خواهیم بود تا با خاطره ای خوش و به یادماندنی همراه با سلامیتی به شهرخود بازگردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار