جزئیات هفتمین جشنواره کشوری جابربن‌ حیان به میزبانی تبریز

تهران (پانا) - رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان را به ادارات کل سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۴۰۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات هفتمین جشنواره کشوری جابربن‌ حیان به میزبانی تبریز

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان از تاریخ 28 مرداد تا 30 مرداد امسال در شهر تبریز و با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

طبق این بخشنامه با توجه به محدودیت‌های آموزش و پرورش در دعوت از همه دانش‌آموزان فعال در انجام پروژه علمی، از هر پروژه فقط یک دانش‌آموز می‌تواند به نمایندگی از بقیه اعضای گروه یا پروژه، در جشنواره کشوری شرکت کند اما هرگونه امتیازی که به هر پروژه تعلق بگیرد، همه اعضا در آن سهیم هستند.

براساس بخشنامه معاونت آموزش ابتدایی پروژه‌های ارسالی به نمایشگاه مرحله کشور در زمینه آموزش، طراحی و ساخت مربوط به دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم و ششم است.

تقویت مشاهده دقیق، کنجکاوی، طرح مساله و انجام روش علمی از سوی دانش‌آموزان اهدافی است که در این بخشنامه برای برگزاری جشنواره کشوری جابربن حیان به آنها اشاره شده است.

همچنین برای مشخص‌شدن ابعاد و گستره فعالیت دانش‌آموزان در طرح عید و داستان مقرر شده تا همزمان با هفتمین نمایشگاه کشوری جابربن حیان، غرفه‌ای هم به آثار دانش‌آموزان اختصاص یابد. بنابراین باید حداقل 50 و حداکثر 100 اثر از فعالیت‌های دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی دوره ابتدایی مدارس دخترانه، پسرانه، شهری، روستایی و عشایری و نیز پیش‌دبستانی انتخاب و همراه پروژه‌های علمی به نمایشگاه ارائه شود.

از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 28 مرداد پذیرش، اسکان و چیدمان پروژه‌های علمی و آثار عید و داستان دانش‌آموزان در غرفه‌های نمایشگاه آماده انجام و از صبح روز دوشنبه 29 مرداد مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه فعالیت‌های دانش‌آموزان انجام می‌شود. جشنواره کشوری جابربن حیان در روز سه‌شنبه 30 مرداد با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

استان‌ها می‌توانند آخرین اطلاعات مربوط به جشنواره را از طریق سایت معاونت آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی به نشانی ebtedaei.ea.medu.ir دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار