معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

ممنوع بودن استفاده از کتابهای کمک درسی در ساعات رسمی آموزشی ابتدایی

جشن شکوفه ها ۳۱ شهریور برگزار می شود

تبریز(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت: برگزاری هرگونه آزمون و استفاده از کتابهای کمک درسی در ساعات رسمی آموزشی ابتدایی ممنوع است.

کد مطلب: ۸۵۳۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ممنوع بودن استفاده از کتابهای کمک درسی در ساعات رسمی آموزشی ابتدایی

فریده حقایی در گفتگو با خبرنگار برنامه صدای معلم رادیو تبریز با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجانشرقی پوشش تحصیلی صددرصدی است، افزود: تلاش داریم هیچ دانش آموزی بخاطر مسائل مالی از تحصیل بازنماند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: تعداد دانش آموزان پایه ابتدایی استان در سالتحصیلی98-97 بیش از 381 هزار نفر بوده واز این تعداد بیش از 84 درصد در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت: از لحاظ نیروی انسانی و فضای فیزیکی در دوران ابتدایی کمبود اساسی وجود ندارد و تدابیر لازم در این راستا صورت گرفته است.

حقایی با تاکید براینکه از نظر قانون تحصیل دانش آموزان تا پایه نهم اجباری است، اظهار داشت: خوشبختانه آمار بازمانده از تحصیل در استان آذربایجانشرقی پایینتر از میانگین کشوری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی عنوان کرد: امسال جشن شکوفه ها در تمام مدارس پیش دبستانی استان همزمان با سراسر کشور در 31 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه لباس متحد الشکل دانش آموزان به زیبا بودن فضای مدرسه کمک می کند، تصریح کرد: عقد قرارداد با فروشگاه خاص توسط مدیران مدارس برای متحد الشکل نمودن لباس دانش آموزان ممنوع است.

حقایی افزود: برگزاری آزمون های تیزهوشان و مدارس نمونه در پایه هفتم باعث شده بود تا مدارس دوره ابتدایی به جای افزایش تمرکز بر تعلیم و تربیت، محور بودن بحث تربیت و پرورش و یادگیری مهارت های دانش آموزان، همه انرژی خودشان را صرف قبولی و رتبه آوری دانش‌آموزان در چنین آزمون هایی کنند و در چنین فضایی صحبت از تربیت، خلاقیت و ... بی معنا می شود.

این مقام مسئول در استان آذربایجانشرقی تاکید کرد: براساس بخشنامه ارسالی، برگزاری هرگونه آزمون و استفاده از کتابهای کمک درسی در ساعات رسمی آموزشی ابتدایی ممنوع بوده و در این راستا دستگاه تعلیم وتربیت در جهت صیانت از حقوق مردم اقدام به پالایش اساسی در محیط یادگیری دانش آموزان نموده است.

حقایی در پایان با بیان اینکه محتوای کتابهای درسی در دوران ابتدایی غنی است، افزود: استفاده زیاد از مطالب و کتابهای آموزشی زائد نه تنها به خستگی دانش آموزان منجر خواهد شد بلکه کودکی و شادی را از کودکان ما می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار