طرح آموزش عملی نماز "کلید بهشت" در تبریز افتتاح شد

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی : روح انسان در ارتباط قوی با خدا هویت پیدا می‌کند

تبریز(پانا)- معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی هویت پیدا کردن روح انسان را در ارتباط قوی با خدا و نماز خواندن با باور قلبی معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۴۵۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی : روح انسان در ارتباط قوی با خدا هویت پیدا می‌کند

افتتاحیه طرح آموزش عملی نماز "کلید بهشت" ویژه آموزش دهندگان سوادآموزی شهرستان تبریز با حضور معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی صبح امروز در مجتمع استعدادهای درخشان شهید مدنی تبریز برگزار شد.

محمد مهدی زاده در این آیین عظمت انسان را در روح بیان کرد و گفت: برای اینکه این روح زنده ، پویا ، شاد باشد و هویت پیدا نماید نیاز به ارتباط دارد و آن ارتباط دو طرفه انسان با خدا است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: برای این ارتباط خداوند پیامبران و قرآن را نازل کرده و می توان گفت خود محیط آیات الهی است و هر گردش ساعات و دقایق برای ما نشانه و وحی است و اگر ارتباط انسان نباشد این جریان قطع است.

وی در تمثیلی دیگر ارتباط انسان و خدا را مانند جریان برق بر روی فاز و نول عنوان کرد و گفت: اگر یکی از این ها نباشد چراغ روشن نخواهد بود و حتی اگر یکی ضعیف باشد آن طور که باید نور کافی نخواهد بود.

مهدی زاده بیان کرد: اینکه انسان ها از این ارتباط لذت نمی برند یعنی ارتباط قطع است و اگر بتوانیم درست ارتباط برقرار کنیم نماز و مناجات لذت بخش خواهد بود.

وی به ارتباط معنوی عمیق توصیه کرد و باور در این ارتباط را موثرترین عامل دانست.

این مقام مسئول گفت: هر کاری در اول از آموزش آغاز می شود و کم توجهی نسبت به مسائل نماز مربوط به آموزش نبوده و عواملی مانند سستی، کم اعتقادی است و طبق بررسی ها در بین افراد کم سواد این مشکل از عدم آگاهی نشات می گیرد.

مهدی زاده طرح های ابتکاری و تشویقی برای این کار را توسط آموزش دهندگان سواد پیشنهاد داد و تاکید کرد: دید اداری برای این کار را نهی است و باید با یک کار اعتقادی سواد آموزان را به رشد برسانیم چرا که هدف بیشتر آنان خواندن و آموختن صحیح قران و نماز است.

آموزش عملی نماز برای بیش از 12 هزار آموزش دهنده و سوادآموز

محمد حسین اشرفی در مراسم افتتاحیه ضمن خیرمقدم گویی نماز را پل ارتباطی انسان با معبود و سبب آرامش و هدایت و گذر از انسان از تنگناهای زندگی معرفی کرد و گفت: با برگزاری طرح آموزش عملی "نماز کلید بهشت"50 درصد آموزش دهندگان دوره سواد آموزی استان یعنی هزار و 70 نفر در دوره آموزشی شرکت می کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: این دوره آموزشی از تا امروز 23 مرداد ماه تا 30 مردادماه بین نواحی دو، سه، چهار، پنج تبریز و مناطق ملکان، اهر، مرند، کلیبر و مراغه برگزار می شود.

اشرفی هدف اصلی این طرح را آموزش عملی سوادآموزان برای قرائت صحیح و احکام نماز عنوان کرد وگفت:بر اساس این طرح،آموزش دهندگان موظف خواهند بود از اول مهرماه تا پایان دوره های درسی سواد آموزی 10 دقیقه از کلاس درس به تعداد بیست جلسه را به آموزش عملی نماز اختصاص دهند.

وی در پایان اظهار داشت: با اجرای این طرح 50 درصد سوادآموزان استان یعنی 12 هزار نفرسواد آموز با قرائت و احکام صحیح نماز آشنا می شوند.

آموزش صحیح نماز بهترین نوع تربیت برای حل مشکلات بزرگ

طاهر علمی نیز در این مراسم آموزش علمی نماز را تاکید کرد و گفت: در قرآن آموختن علمی بیشتر از نماز ذکر شده و از این آمار می توان نتیجه گرفت که آگاهی به نماز خواندن باید افزایش یابد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در ادامه آموزش عملی نماز را بسیار مهم دانست و بر اجرای طرح هایی که اگاهی بخش بوده خواستار شد.

روش تربیت را بهترین روش برای حل مشکلات بزرگ دانست و گفت: اگر این امر درست اجرا شود روح و باور انسان می تواند گام های بزرگی برداشته و تحول آفرین شود.

وی با بیان اینکه روش آموزش نماز و قرآن در بعضی خانواده ها صحیح نیست، آموزش عملی نماز برای بهبود آن در درون و برون را پیشنهاد داد و ابراز داشت: طرح " نماز کلید بهشت" در راستای همین پیشنهاد بسیار موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار