مدیر کل آموزش و پرورش گلستان

نشست کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان های استان گلستان برگزار شد

گرگان (پانا) - با هدف تبیین سیاست ها و نقش انجمن اولیا و مربیان، نشست کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان های استان گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان های استان گلستان برگزار شد

احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به نقش و جایگاه انجمن اولیاء و مربیان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مشارکت دادن بیشتر اولیاء در امور آموزشی و پرورشی مدارس و همفکری با مدیر آموزشگاه می تواند در ارتقاء مدرسه و دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.

گوهری راد افزود: از ارکان اصلی هر آموزشگاه اعضای انجمن اولیاء و مربیان می باشد که تقویت جایگاه انجمن موجب تقویت جایگاه آن آموزشگاه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این نشست همچنین در مورد سرویس حمل و نقل دانش آموزی و دقت در ثبت اطلاعات در سامانه ی سپند تاکید نمود.

ابراهیم حاجیلری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه بر نقش و جایگاه مدرسین آموزش خانواده در آمادگی ذهنی و روانی خانواده ها با عنایت به استقرار پایه ی دوازدهم تاکید کرد.

بیدلی نامنی رییس اداره ی انجمن اولیاء و مربیان استان گلستان نیز در این جلسه، سیاست ها و برنامه های این حوزه را برای سال تحصیلی 98-97 تشریح نمود.

بیدلی مهمترین سیاست های این حوزه را به شرح ذیل تبیین کرد:

1-سرویس های حمل و نقل دانش آموزی، پس از ثبت در سامانه ی سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی ) توسط مدیران مدارس و شرکت های مجاز و تائید آن قادر به فعالیت خواهند بود .

2-تشکیل جلسات منظم کارگروه ماده 18 به صورت ماهانه

3- انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس، امسال به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس به صورت آنلاین برگزار خواهد شد .

4-تشکیل جلسه با عنوان یک روز شهرستان با انجمن اولیا و مربیان با حضور شورای انجمن شهرستان، فرمانداران، امامان جمعه و سایر مسئولین شهری

5-نصب اپلیکیشن تلویزیون تعاملی سینا تی وی به آدرس اینترنتی sinatv.medu.ir و یا #60*780* توسط اولیا و مدارس و استفاده از مفاهیم آموزشی آن .

6-تهیه و توزیع مجله ی پیوند .با توجه به اینکه این مجله پل ارتباطی بین خانه و مدرسه می باشد و می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات خانواده ها باشد تاکید می گردد .

7-پالایش و به روز رسانی مدرسین آموزش خانواده.

8-تدارک برای تشکیل دوره های دانش افزایی همکاران مدرس آموزش خانواده.

9-تشکیل بانک اطلاعاتی مدرسین آموزش خانواده.

10-فعال تر شدن مراکز راهنمایی و مشاوره شهرستان ها.

11-ارتباط بیشتر با رسانه ها و برجسته کردن فعالیت های انجمن اولیا به جهت آشنایی بیشتر خانواده ها و سایر افراد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار