در گفت‌وگو با پانا

معاون امور جوانان وزیر ورزش اعلام کرد: کاهش 10 درصدی آمار ازدواج در کشور

۱۰۰ دفتر مشاوره ازدواج تا پایان سال راه اندازی می‌شود

تهران (پانا) - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید همانطور که آمار طلاق در کشور 10 درصد کاهش یافته است به همین میزان نیز تشکیل خانواده و ازدواج نیز روند نزولی داشته است.

کد مطلب: ۸۴۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور جوانان وزیر ورزش اعلام کرد: کاهش 10 درصدی آمار ازدواج در کشور

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با پانا درخصوص آمار ازدواج و طلاق در کشور گفت: آمارهای سازمان ثبت احوال را در زمینه ازدواج و طلاق تأیید می‌کنم و ما در حوزه جوانان وزارت ورزش کاهش آمار طلاق را شاهد هستیم اما نکته‌ای که وجود دارد این است که با کاهش ازدواج نیز روبه‌رو هستیم به طوری که اگر 10 درصد کاهش طلاق را داریم، ثبت ازدواج در کشور نیز 10 درصد کاهش یافته است.

هشداری جدی درباره کاهش آمار ازدواج در کشور

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کاهش آمار ازدواج در کشور هشداری جدی است، گفت: در زمینه کاهش طلاق اتفاقات خوبی در کشور صورت گرفته است و یکسری فرهنگ‌سازی‌ها و ایجاد دفاتر مشاوره و امکاناتی که در حوزه آموزش خانواده در اختیار زوج‌ها قرار گرفته باعث شده است تا از بسیاری از طلاق‌ها در کشور جلوگیری شود. در گذشته اگر زوجی برای طلاق مراجعه می‌کرد برای او پرونده تشکیل می‌شد و پروسه طلاق طی می‌شد اما اکنون وقتی زوجی برای طلاق مراجعه می‌کند، آن را به دفاتر مشاوره سوق می‌دهند و قوه قضاییه موظف است کار مشاوره را انجام دهد.

وی درخصوص برنامه‌های معاونت جوانان برای افزایش آمار ازدواج در کشور گفت: ما در دو حوزه ازدواج و طلاق اقداماتی را انجام می‌دهیم که در موضوع ازدواج مشوق‌هایی انجام می‌شود و آگاهی‌رسانی در زمینه ازدواج هم به مردم صورت می‌گیرد اما واقعیت این است که درباره ازدواج دو نکته تأثیرگذار وجود دارد که شامل اقتصاد و فرهنگ می‌شود.

تأثیر مستقیم اقتصاد بر کاهش آمار ازدواج

تندگویان در ادامه با بیان اینکه مسایل اقتصادی تأثیر مستقیمی بر ازدواج دارد، گفت: اقتصاد تاثیر مستقیمی بر کاهش ازدواج جوانان دارد، وقتی جوانی نتواند اشتغال و مسکن مناسبی داشته باشد مسلم است که نمی‌تواند ازدواج کند و تشکیل خانواده برای او سخت می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر مسایل فرهنگی در موضوع ازدواج و تشکیل خانواده گفت: مسأله این است که فرهنگ جامعه ما تغییر کرده است. اعتقادات، باورها و نگرش جوانان نسبت به گذشته، خیلی تغییر کرده است و مسایل نوپدیدی در حوزه‌های فرهنگی ایجاد شده است که نهادهای مختلف باید ورود پیدا کنند و در این زمینه صدا و سیما نقش پررنگی دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بنیان خانواده در ایران خیلی ضعیف شده است، تأکید کرد: فرهنگی که قبلا برای ازدواج در خانواده‌ها وجود داشت تغییر کرده است. معضلات از جمله ازدواج سفید به وجود آمده است که آسیب‌های فرهنگی بسیار زیادی در کشور دارد.

راه‌اندازی 100 دفتر مشاوره ازدواج تا پایان سال

تندگویان خاطرنشان کرد: در موضوع ازدواج همه موارد بر عهده معاونت جوانان نیست بلکه ما وظیفه خودمان را در حیطه مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم، انجام می‌دهیم از جمله اینکه آموزش‌های رایگان در حوزه ازدواج و خانواده انجام می‌شود و دفاتر مشاوره ما فعال هستند. اکنون 100 دفتر مشاوره در کشور فعال است که تا پایان سال به 200 دفتر می‌رسد.تعهد داده ایم که هر سال 100 دفتر مشاوره در کشور ایجاد کنیم اما قصه این است که همه مسئولیت‌ها در اختیار ما قرار ندارد و نهادهای مسئول باید تکالیف خودشان را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار