همکاری بیش از 110 بازرس افتخاری در طرح نظارت و بازرسی استان فارس

شیراز (پانا) - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت : با توجه به شرایط کنونی و نوسانات قیمت کالاها در بازار و در راستای گسترش فرهنگ نظارت همگانی رصد جامع تر بازار تعداد40 نفر از اقشار مختلف در قالب ناظر افتخاری و تعداد 70 بازرس از اتحادیه ها در شیراز در قالب طرح نظارت بر بازار همکاری مستمر دارند .

کد مطلب: ۸۴۰۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری بیش از 110 بازرس افتخاری در طرح نظارت و بازرسی استان فارس

محمد ابراهیم صداقت افزود : استفاده از پتانسیل بخش مردمی در پیشگیری از تخلفات واحدهای صنفی و تولیدی، گسترش فرهنگ نظارت همگانی بر بنگاههای اقتصادی در کنار گسترش شبکه های نظارت و بازرسی در سطح جامعه و ساماندهی و تقویت ناظرین افتخاری در اولویت کاری این معاونت قرار دارد .

صداقت با اشاره به اینکه در این طرح استفاده از توان نظارتی اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف بازار استان مورد توجه خاص قرار دارد گفت: این طرح در جهت کنترل بازار کالا و خدمات و رصد قیمت‌ها در سطوح مختلف با مشارکت‌ مردمی در قالب (طرح ناظران افتخاری) یکی از مکانیزم‌های مهم این سازمان، استفاده از افراد علافمند و توانمند به عنوان همکاران افتخاری در کمک به معاونت نظارت و بازرسی است.

وی همچنین کاهش هزینه‌های نظارت و بازرسی، کاهش تخلفات و افزایش نظارت های مردمی سازمان را از جمله اهداف بهره گیری از ظرفیت ناظران افتخاری در مأموریت های این سازمان برشمردو اظهار داشت : این سازمان با تعامل شهروندان می‌تواند بسیار بهتر و قوی ترکار را پیش برده و با سودجویان، متخلفان، محتکران، کم‌فروشان و گران‌فروشان در بازار برخورد کند.

وی تصریح کرد: براساس این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت علاوه بر بهره‌گیری از سیستم‌های کنترلی و نظارتی دولت، با جذب و آموزش نیروهای مردمی، ضمن نظارت نامحسوس بر بازار، اخبار و اطلاعات تغییر و تحولات بازار کالا و خدمات را از طریق آنان به دست آورده و با برنامه‌ریزی مناسب، برای مهار و کنترل شوک های قیمتی و کمبود کالاها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

صداقت از همه اصحاب رسانه به عنوان کسانی که با دلسوزی مسائل را رصد می کنند درخواست کرد تا همچون گذشته با دلگرمی و احساس وظیفه به عنوان ناظر افتخاری در خدمت سازمان صنعت ، معدن و تجارت باشند و مسائل را دقیق و شفاف منعکس نمایند.

وی اضافه کرد: کنترل وضعیت بازار، ایجاد فضای مناسب به منظور تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی در اسرع وقت به شکایات و گزارش های مردمی و پرونده های تشکیل شده در سطح استان توسط بازرسان این سازمان از دیگر اهداف طرح نظارتی است.

صداقت تصریح کرد: دربخش کالایی، کلیه کالاها بخصوص مواد غذایی و اقلام پرمصرف خانوارها اعم از واحدهای تولیدی مربوطه و سطح بازار مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی گفت: در بخش خدمات شرکت های مسافرتی هوایی،زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها،حمل و نقل درون شهری و برون شهری ،اماکن تفریحی و فرهنگی،سیاحتی و زیارتی ،واحدهای اقامتی،غذا خوری ها و رستوران های بین شهری مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند گرفت .

صداقت از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و تعزیراتی با مراجعه به ستادهای خبری مستقر در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان یا با شماره تلفن 124 و یا تلفن 32340000 ستاد خبری اتاق اصناف مرکز استان نسبت به طرح و تنظیم شکایت خود اقدام نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار