تشدید بازرسی ها از مراکز عرضه کالا در فارس در ایام نوروز

شیراز(پانا) - مدیرکل استاندارد فارس از تشدید بازرسی ها در مراکز عرضه کالا در ایام نوروز خبر داد و افزود:  از پانزدهم اسفند 98 نظارت‌های این اداره‌کل برمراکز عرضه کالا افزایش می یابد و بازرسان استاندارد به صورت ویژه از تعویض روغنی ها و مراکز عرضه فیلترهای روغن و هوای ویژه خودرو، همچنین قنادی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در این استان بازرسی می کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تشدید بازرسی ها از مراکز عرضه کالا در فارس در ایام نوروز

رهنما گفت: لبنیات عرضه شده در فروشگاه ها به ویژه فروشگاه‌های بزرگ از جمله شیر، دوغ و ماست باید شرایط نگهداری مناسبی داشته باشند و این محصولات علاوه بر تاریخ تولید و انقضا باید نشان استاندارد داشته باشند.

او ادامه داد: آب معدنی‌ها نیز باید علاوه بر نشان استاندارد، نشانی دقیق محل تولید را بر روی محصول داشته باشند و در شرایط مناسب نگهداری شوند.

مدیرکل استاندارد فارس از بازرسی و کنترل نمایشگاه‌هایی را که با عنوان بهاره برگزار می‌شود و در راستای اطمینان از سلامت کالاهای عرضه شده توسط بازرسان این اداره کل خبرداد.

رهنما اظهار کرد: قنادی‌ها در تهیه شیرینی باید از شکر، روغن و آرد استاندارد استفاده کنند و برای عرضه شیرینی نیز از جعبه‌ای بهره گیرند که دارای نشان استاندارد باشد و همچنین باید توجه داشت که نوشیدنی هایی که در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند حتی اگر دارای نشان استاندارد باشد برای سلامت مردم خطر ساز است.

او با تاکید براینکه تمام دستگاه‌های موجود در پارک‌ها و شهربازی‌ها باید دارای پروانه استاندارد برای بهره‌برداری باشد، گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و با توجه به تعطیلی مدارس و افزایش مراجعه به شهربازی، بازرسی‌ها نیز از این اماکن تشدید می‌شود.

رهنما با بیان اینکه بازدیدها تابع زمانبندی مشخصی نیست، گفت: کارشناسان این اداره درزمان‌های مختلف شبانه روز، حتی روزهای تعطیل، از این اماکن بازدید دارند و اگر گزارشی واصل شود، بلافاصله پیگیری خواهد شد.

او تصریح کرد که استفاده از هرگونه وسیله بازی در هر نقطه از شهر یا روستا، باید با تاییدیه استاندارد باشد، گفت: اگر براثر استفاده از وسیله بازی غیراستاندارد، حادثه‌ای رخ داد، مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است.

رهنما به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در استان فارس توصیه کرد که اجازه نصب و بهره‌برداری از وسایل بازی را قبل از تاییدیه رسمی استاندارد، صادر نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار