95 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به روستاییان گرگان ارائه می‌شود

گرگان (پانا) - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران گرگان از ارائه 95 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی حوزه روستایی در گرگان تا پایان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
95  هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به روستاییان گرگان ارائه می‌شود

امیدجافر اظهار داشت: ما معتقدیم بدون وام هم می‌توان اشتغال ایجاد کرد و آموزش‌های مهارتی می‌تواند، زمینه‌ساز اشتغال افراد شود.

وی با اشاره به شعار هر ایرانی یک مهارت، افزود: هدف ما این است که فضای آموزش‌های مهارتی در شهرستان و پوشش حمایتی را افزایش دهیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران گرگان بیان داشت: در همین زمینه فرآیندی را تعریف کردیم و در حوزه‌های مختلف ورود داشتیم. به همین منظور در هرجایی که مخاطب داشته باشیم ازجمله روستاها، دانشگاه‌ها، زندان‌ها، پایگاه‌ها و غیره ورود داریم و کارگاه‌های خود را برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار سال گذشته به صورت پایلوت در استان برگزار شده بود و امسال هم به صورت سراسری در حال اجرا است. علاوه براینکه عده‌ای در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد آموزش‌های مهارتی می‌بینند، عده‌ای هم در قالب استاد شاگردی در واحدهای صنفی مشغول به کار هستند که با همکاری اصناف این واحدها را شناسایی کرده و مشخصات افراد را جمع بندی می‌کنیم.

جافر گفت: برای این افراد استانداردهای آموزشی پیش‌بینی شده و با هماهنگی مسئول واحد صنفی به عنوان کارآموز در دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در واحدهای فنی و حرفه‌ای، مشاورانی هم حضور دارند که افراد در بدو ورود به فنی و حرفه‌ای، استعدادهایشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و رشته‌هایی به آنان پیشنهاد می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران گرگان درخصوص المپیاد کشوری که روز گذشته نتایج آن مشخص شد، گفت: چند سالی است که در رشته تأسیسات الکتریکی حائز رتبه نخست و مدال طلا می‌شویم که امسال هم مجددا یکی از کارآموزان فنی و حرفه‌ای رتبه نخست را در این رشته کسب کرد و 2 نفر دیگر هم رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی درباره آموزش‌های مهارتی به روستاییان بیان داشت: امسال ارائه 95 هزار نفرساعت برای یکهزار و 500 نفر در دستور کار ما قرار دارد که برای ارائه این آموزش‌ها مطابق با نیازهایی که سال 92 احصاء شد، اقدام می‌کنیم. علاوه براین 80 درصد آموزش دیدگان روستایی سال گذشته بانوان بودند.

رحمت‌اله کیانی، مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات گرگان هم با اشاره به رشته‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، گفت: سال گذشته 832 نفر در قالب 25 دوره و 4 کارگاه در رشته‌های گرافیک، عمران، برنامه نویسی و شبکه و سخت‌افزار آموزش دیدند.

وی افزود: 68 هزار و 600 نفر ساعت آموزش در این قالب به علاقه‌مندان ارائه شد.

پرستو حیدری، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شماره 2 واحد خواهران گرگان هم در این جلسه با اشاره به 10 کارگاه آموزشی که در این مرکز برقرار است، عنوان کرد: سال گذشته یکی از کارهای خوبی که انجام شد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین طبق تفاهمی که وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای داشتند، بود.

وی افزود: سال گذشته 270 نفر از زنان سرپرست خانوار در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده و توانمند شدند.

حیدری ادامه داد: سال گذشته یکهزار و 932 نفر معادل 199 هزار نفر ساعت در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی و مراکز جوار دانشگاه آموزش دیدند.

وی با اشاره به فعالیت 126 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گرگان خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد موسسان این آموزشگاه‌ها بانوان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار