آیین تکریم امامزادگان در ۷ بقعه متبرکه البرز برگزار می شود

کرج (پانا) - معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز گفت: به مناسبت دهه کرامت و روز ملی تکریم امامزادگان، ۷ بقعه متبرکه، میزبان برگزاری این آیین در استان شده اند.

کد مطلب: ۸۳۸۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم امامزادگان در ۷ بقعه متبرکه البرز برگزار می شود

حسین قبادی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه البرز با اعلام خبر فوق افزود: وجود امامزادگان مایه خیر و برکت شهرها و روستاها است و از بقاع متبرکه به عنوان نماد و ظرفیت فرهنگی باید یاد کرد.

وی اظهار داشت: یکی از راه های بزرگداشت مفاخر و صاحبان کمال، زیارت آنان است که در حقیقت موجب بقا و استمرار حیات علمی و معنوی آنان می شود.
این مقام مسئول گفت: انبیا و اولیای الهی، بهترین الگوهایی هستند که انسان ها می توانند از ارتباط با آنان، در مسیر رشد و تکامل خود، بهره برند که این ارتباط، در قالب 'زیارت' مطرح شده است.
قبادی بیان داشت: زیارت قبور اولیای الهی می تواند به شناخت بیشتر آن بزرگواران و الگوبرداری از خصلت های الهی آنان بیانجامد یا از طریق اشراق معنوی، بر روح و جان آدمی تأثیرگذار باشد.
وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س ) و حضرت امام رضا (ع) ، اظهار داشت : این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
این مسئول افزود: دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با تشریح ویژه برنامه های این دهه در امامزادگان شاخص سطح این استان، گفت: گلباران امامزادگان و مزار شهدا ،برگزاری مراسم مولودی خوانی ، شعر در مدح امامان ، برگزاری مسابقه ، سخنرانی در باب شناخت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری نمایشگاه، تهیه جزوات معرفی امامزادگان و ... از اهم اقدامات انجام شده در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین های تکریم امامزادگان در سطح استان البرز؛ اظهار داشت: آیین متمرکز استانی روز ملی تکریم امامزادگان ساعت ۱۷ روز پنج شنبه ۲۸ تیرماه همزمان با ۶ ذی القعده در آستان مقدس امامزادگان احمد، محمود و فاطمه (ع) کرج شهرستان ساوجبلاغ برگزار می شود.
قبادی گفت: آستان مقدس این امامزادگان در بخش چندار روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است.
وی افزود: آستان مقدس امامزادگان هارون (ع)، اسحاق (ع) و ضیاءالدین (ع) در شهرستان طالقان، امامزادگان احمد و محمود (ع) در شهرستان نظرآباد، امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) در شهرستان اشتهارد و آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مجریان دیگر این جشن ملی هستند.
قبادی با بیان اینکه در این مراسم ها از هیات امنای برتر و خادمان برتر تقدیر می شود، اظهارداشت: شامگاه پنجشنبه همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان، کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در امامزاده حسن (ع) مراسم ویژه ای حضور می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار